Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Jakość edukacji i jej znaczenie jako czynnika wzrostu gospodarczego i determinanty innych wskaźników socjoekonomicznych: analiza z wykorzystaniem metod ekonometrii panelowej, analizy kointegracyjnej i uśredniania Bayesowskiego

2015/17/B/HS4/02095

Słowa kluczowe:

PISA jakość edukacji czynniki wzrostu gospodarczego

Deskryptory:

  • HS4_1: Makroekonomia (w tym: równowaga ekonomiczna, wzrost gospodarczy, wahania koniunkturalne w globalnej gospodarce, ekonomia pracy)
  • HS4_16: Inne zagadnienia pokrewne

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Analiz Ekonomicznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Bartosz Witkowski 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 239 520 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-02-19

Zakończenie projektu: 2020-02-18

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop z oprogramowaniem. Za kwotę 4 398 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Does an Increase in Education Quality Cause Developing Countries to Catch Up?
    Autorzy:
    Łukasz Goczek, Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Czasopismo:
    International Journal of Management and Economics (rok: 2022, tom: 58(4), strony: 393-408), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ijme-2022-0028 - link do publikacji
  2. How Does Education Quality Affect Economic Growth?
    Autorzy:
    Łukasz Goczek, Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Czasopismo:
    Sustainability (rok: 2021, tom: 13, strony: 45313), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/su13116437 - link do publikacji
  3. Education expenditures, psychosocial factors and school performance. Evidence form Evidence from 2015 Programme for International Student Assessment
    Autorzy:
    Łukasz Goczek, Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Czasopismo:
    International Journal of Technology and Inclusive Education (rok: 2018, tom: vol 7, issue 1, strony: 1190-1196), Wydawca: Infonomics Society
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.20533/ijtie.2047.0533.2018.0146 - link do publikacji
  4. Pieniądze to nie wszystko, czyli o czynnikach wpływających na jakość edukacji
    Autorzy:
    Łukasz Goczek, Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Czasopismo:
    Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych (rok: 2019, tom: 55, strony: 83-98), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  1. How Does Education Quality Affect Economic Growth?
    Autorzy:
    Ł. Goczek, E. Witkowska, B. Witkowski
    Konferencja:
    Modelowanie danych panelowych - teoria i praktyka, VII ed. (rok: 2018, ), Wydawca: KAE SGH
    Data:
    konferencja 18.05.2018
    Status:
    Opublikowana
  1. całość monografii
    Autorzy:
    Łukasz Goczek, Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Książka:
    Jakość edukacji jako czynnik wzrostu gospodarczego (rok: 2020, tom: 1, strony: 1-150), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  2. Młodzi profesjonaliści czy doświadczeni eksperci? Kluczowi dla wzrostu gospodarczego wyspecjalizowani uczestnicy rynku pracy
    Autorzy:
    Ewa Witkowska, Bartosz Witkowski
    Książka:
    Metody ekonometryczne, statystyczne i matematyczne w modelowaniu zjawisk społecznych. Tom I: Metody probabilistyczne w zastosowaniach ekonomicznych (rok: 2020, tom: I, strony: 223-246), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana