Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Zmiany rozwojowe w systemie reprezentacji liczby w okresie opanowywania symbolicznych kodów liczbowych (liczebniki języka naturalnego i cyfrowy zapis arabski)

2014/13/B/HS6/04072

Słowa kluczowe:

Rozwój neuropoznawczy Analogowa reprezentacja liczby Symboliczna reprezentacja liczby Liczenie ERP Eyetracking

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS1_6: Natura ludzkiego umysłu (w tym: ewolucja umysłu, bio-psychologiczne uwarunkowania poznania, sztuczna inteligencja)
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Maciej Haman 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 297 840 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-03-24

Zakończenie projektu: 2017-10-23

Planowany czas trwania projektu: 31 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. More Linear than Log? Non-symbolic Number-line Estimation in 3- to 5-year-old Children
    Autorzy:
    Maciej Haman, Katarzyna Patro
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology: Developmental Psychology , Wydawca: Frontiers
    Status:
    Złożona
  2. Moving attention along the mental number-line in preschool age: Study of the operational momentum in 3- to 5-year old children's non-symbolic arithmetic
    Autorzy:
    Maciej Haman, Katarzyna Lipowska
    Czasopismo:
    Developmental science (rok: 2020, tom: early view, strony: e13007), Wydawca: John Wiley & Sons Ltd
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/desc.13007 - link do publikacji
  3. Preschoolers prior formal mathematics education engage numerical magnitude representation rather than counting principles in symbolic +/-1 arithmetic: Evidence from the Operational Momentum effect
    Autorzy:
    Maciej Haman, Katarzyna Lipowska
    Czasopismo:
    Developmental Science , Wydawca: Wiley
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. Logarithmic mental number-line or calibration of numbers for the use of spatial attention? Operational momentum in mental arithmetic and number-line estimation in preschool children
    Autorzy:
    Maciej Haman, Katarzyna Lipowska
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Child Psychology , Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona