Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Globalne łańcuchy wartości w sektorze dóbr luksusowych - z perspektywy konsumentów i współtwórców łańcuchów

2013/11/B/HS4/01484

Słowa kluczowe:

globalny łańcuch wartości dobra luksusowe percepcja wartości uczestnicy łańcucha wartości

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_12: Ekonomia międzynarodowa

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Beata Stępień 

Liczba wykonawców projektu: 8

Konkurs: OPUS 6 - ogłoszony 2013-09-16

Przyznana kwota: 206 400 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-07-22

Zakończenie projektu: 2019-09-21

Planowany czas trwania projektu: 62 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (13)
  • Publikacje książkowe (5)
  1. Luxury Goods' Perception Within Millennials Cohort: Evidence against global homogeneity myth..
    Autorzy:
    Stępień, B., Pinto Lima, A.
    Czasopismo:
    International Journal of Marketing, Communication and New Media (rok: 2018, tom: Special Issue 4, strony: 77 - 101), Wydawca: Instituto Superior de Entre Douro e Vouga (ISVOUGA)
    Status:
    Opublikowana
  2. Rola schematu analitycznego w tworzeniu tekstu naukowego – przykład badania łańcuchów wartości dóbr luksusowych
    Autorzy:
    Beata Stępień, Anna Maria Jeszka
    Czasopismo:
    Studia Oeconomica Posnaniensa (rok: 2016, tom: vol. 4 numer 1, strony: 76–88), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  3. Comparing consumers' value perception of luxury goods: Is national culture a sufficiently explanatory factor?
    Autorzy:
    Beata Stępień, Michael Hinner, Ana Pinto Lima, Lutfu Sagbansua
    Czasopismo:
    Economic Business Review (rok: 2016, tom: vol. 2/2016, strony: 74-93), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18559/ebr.2016.2.5 - link do publikacji
  4. Przesłanki rozwoju reshoringu i nearshoringu w Polsce – punkt widzenia przedsiębiorstw i konsumentów branży odzieżowo-obuwniczej
    Autorzy:
    Beata Stępień, Michał Młody
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2018, tom: XIX, strony: 81-95), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk, Łodź
    Status:
    Opublikowana
  5. Zrównoważony rozwój jako nowa kategoria wartości w modzie luksusowej? Wyniki jakościowych badań międzynarodowych sprzedawców
    Autorzy:
    B.Stępień
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość Międzynarodowa (rok: 2019, tom: Vol. 5. No 1, strony: 39-56), Wydawca: Centre for Strategic and International Entrepreneurship, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15678/IER.2019.0501.03 - link do publikacji
  6. Czy postrzeganie luksusu za leży od rynku? Wyniki międzynarodowych badań konsumenckich,
    Autorzy:
    B. Stępień, H. Mruk
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2018, tom: 8, strony: 45362), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  7. Premises of reshoring development in luxury goods sector
    Autorzy:
    Michał Młody, Beata Stępień
    Czasopismo:
    International Journal of Management and Economics (rok: 2020, tom: brak, strony: brak), Wydawca: SGH Warszawa
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ijme-2020-0011 - link do publikacji
  8. Wpływ rozwoju gospodarczego na konsumpcję dóbr luksusowych
    Autorzy:
    Henryk Mruk, Beata Stępień
    Czasopismo:
    Konsumpcja i Rozwój (rok: 2018, tom: 22 (1), strony: 55-65), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur - Państwowy Instytut Badawczy
    Status:
    Opublikowana
  9. Pomiędzy snobizmem a pogonią za tłumem- anomalie zachowań konsumenckich w sektorze dóbr luksusowych
    Autorzy:
    B. Stępień
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2018, tom: 7, strony: 45332), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana
  10. Snobbish Bandwagoners: Ambiguity of Luxury Goods' Perception
    Autorzy:
    Beata Stępień
    Czasopismo:
    Journal of Management and Business Administration. Central Europe (rok: 2018, tom: bd, strony: bd), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
  11. What creates value of luxury goods? –perception of consumers from emerging markets
    Autorzy:
    Beata Stępień, Sylwester Białowąs
    Czasopismo:
    SAGE OPEN (rok: 2021, tom: brak, strony: 45321), Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  12. Are Millennials a Global Cohort? Evidence from the Luxury Goods Sector,
    Autorzy:
    Stępień, B., Hinner, M., Pinto Lima, A.,
    Czasopismo:
    Journal of Intercultural Management (rok: 2018, tom: Vol 10, No. 2, strony: 139-158), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk, Łódź
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/joim-2018-0012 - link do publikacji
  13. In Search of Apprehending Customers' Value Perception
    Autorzy:
    Beata Stępień
    Czasopismo:
    International Journal of Management and Economics (rok: 2017, tom: Vol. 53/1, strony: 99-117), Wydawca: Wydawnictwo SGH Warszawa
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    2013/11/B/HS4/01484 - link do publikacji
  1. Reshoring; a stage in economic development or a false patriotic tune? - the case of the Polish apparel and footwear industry
    Autorzy:
    Beata Stępień, Michał Młody
    Książka:
    Reshoring of Manufacturing - Drivers, Opportunities, and Challenges (rok: 2017, tom: 1, strony: 203 - 236), Wydawca: Springer AG
    Status:
    Opublikowana
  2. The Day-After" Gleam: Reverse Logistics in the Luxury Fashion Sector and Its Impact on Consumer Value Perception
    Autorzy:
    Beata Stępień
    Książka:
    Advanced Fashion Technology and Operations Management (rok: 2017, tom: 1, strony: 92-114), Wydawca: IGI Global
    Status:
    Opublikowana
  3. From love to rebuff: How culture shapes the perception of luxury goods among consumers
    Autorzy:
    Beata Stępień, Michael Hinner
    Książka:
    Global Observations of the Influence of Culture on Consumer Buying Behavior (rok: 2018, tom: 1, strony: 24 - 47), Wydawca: IGI Global
    Status:
    Opublikowana
  4. cała książka
    Autorzy:
    Beata Stępień
    Książka:
    The Value of Luxury. An Emerging Perspective (rok: 2021, tom: 1, strony: 431), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Opublikowana
  5. cała książka autorstwa B. Stępień
    Autorzy:
    B. Stępień
    Książka:
    Wartość luksusu. Perspektywa konsumentów i przedsiębiorstw (rok: 2019, tom: 1, strony: 1 - 352), Wydawca: PWE
    Status:
    Opublikowana