Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Autonomiczne, samoadaptujące się metody metaheurystyczne w środowiskach dynamicznych

2012/07/B/ST6/01527

Słowa kluczowe:

optymalizacja rojowa metody Monte Carlo systemy wieloagentowe przenoszenie wiedzy pomiędzy zadaniami metody metaheurystyczne środowiska dynamiczne

Deskryptory:

  • ST6_7: Sztuczna inteligencja, systemy inteligentne i wieloagentowe

Panel:

ST6 - Informatyka i technologie informacyjne: technologie i systemy informacyjne, informatyka, obliczenia naukowe, systemy inteligentne

Jednostka realizująca:

Politechnika Warszawska, Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Jacek Mańdziuk 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 398 560 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-07-02

Zakończenie projektu: 2017-03-01

Planowany czas trwania projektu: 44 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Komputer typu laptop z trzyletnią gwarancją, 8-16 GB RAM, 500 GB HDD, zewnętrznym monitorem 23" i stacją dokującą (2 szt.). Za kwotę 21 000 PLN
  2. Drukarka kolorowa laserowa. Za kwotę 3 000 PLN
  3. Stacja robocza (PC) z 16GB RAM i 2 x 1TB HDD (mirror) z 23" monitorem (2 szt.). Za kwotę 9 000 PLN
  4. Komputer przenośny z trzyletnią gwarancją, procesorem Intel Core i5 / i7, 8GB RAM, dyskiem SSD min. 128GB, ekranem 12-14", dyskiem HDD min. 500GB, zewnętrznym monitorem 24" oraz zewnętrzną nagrywarką DVD.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (12)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. The impact of particular components of the PSO-based algorithm solving the Dynamic Vehicle Routing Problem
    Autorzy:
    M. Okulewicz, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    Applied Soft Computing (rok: 2017, tom: 58, strony: 586-604), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.asoc.2017.04.070 - link do publikacji
  2. UCT in Capacitated Vehicle Routing Problem with traffic jams
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    Information Sciences (rok: 2017, tom: 406-407, strony: 42-56), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.ins.2017.04.020 - link do publikacji
  3. Recent Advances in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, H.-S. Park, J. Mańdziuk, K.-J. Kim
    Czasopismo:
    The Scientific World Journal (rok: 2015, tom: 2015, strony: 45313), Wydawca: Hindawi Publishing Corporation
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1155/2015/986262 - link do publikacji
  4. Specialization of a UCT-based General Game Playing Program to Single-Player Games
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk, Y-S. Ong
    Czasopismo:
    IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (rok: 2016, tom: 8(3), strony: 218-228), Wydawca: IEEE Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1109/TCIAIG.2015.2391232 - link do publikacji
  5. A metaheuristic approach to solve Dynamic Vehicle Routing Problem in continuous search space
    Autorzy:
    M. Okulewicz, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    Swarm and Evolutionary Computation (rok: 2019, ), Wydawca: MIT Press
    Status:
    Złożona
  6. Fast Interpreter for Logical Reasoning in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    Journal of Logic and Computation (rok: 2014, tom: 2014, strony: 45322), Wydawca: Oxford University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1093/logcom/exu058 - link do publikacji
  7. An Automatically-Generated Evaluation Function in General Game Playing
    Autorzy:
    K. Walędzik, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (rok: 2014, tom: 6(3), strony: 258-270), Wydawca: IEEE Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1109/TCIAIG.2013.2286825 - link do publikacji
  8. Human-Machine Cooperation Loop in Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, K. Merrick, J. Mańdziuk, H. Abbass
    Czasopismo:
    International Journal on Advances in Intelligent Systems (rok: 2015, tom: 8, strony: 310-323), Wydawca: IARIA
    Status:
    Opublikowana
  9. Self-Adaptation of Playing Strategies in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games (rok: 2014, tom: 6(4), strony: 367-381), Wydawca: IEEE Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1109/TCIAIG.2013.2275163 - link do publikacji
  10. A Memetic Approach to Dynamic Vehicle Routing Problem
    Autorzy:
    J. Mańdziuk, A. Żychowski
    Czasopismo:
    Applied Soft Computing (rok: 2016, tom: 48, strony: 522-534), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.asoc.2016.06.032 - link do publikacji
  11. Applying Hybrid MCTS-based Methods to Risk-Aware Project Scheduling Problem
    Autorzy:
    K. Walędzik, J. Mańdziuk
    Czasopismo:
    Information Sciences (rok: 2018, tom: 460-461, strony: 450-468), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.ins.2017.08.049 - link do publikacji
  1. A New Approach to Security Games
    Autorzy:
    J. Karwowski, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing (ICAISC'2015) (rok: 2015, ), Wydawca: Springer Verlag
    Data:
    konferencja 14-18 czerwca
    Status:
    Opublikowana
  2. Application of Particle Swarm Optimization Algorithm to Neural Network Training Process in the Localization of the Mobile Terminal
    Autorzy:
    J. Karwowski, M. Okulewicz, J. Legierski
    Konferencja:
    Engineering Applications of Neural Networks (EANN'2013) (rok: 2013, ), Wydawca: Springer-Verlag
    Data:
    konferencja 13-16/09/2013
    Status:
    Opublikowana
  3. Dynamic Vehicle Routing Problem: A Monte Carlo Approach
    Autorzy:
    M. Okulewicz, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    2nd International Conference on Information Technologies: Research and Their Interdisciplinary Applications (ITRIA'2015) (rok: 2015, ), Wydawca: IPI PAN
    Data:
    konferencja 22-24 października
    Status:
    Opublikowana
  4. Proactive and Reactive Risk-Aware Project Scheduling
    Autorzy:
    K. Walędzik, J. Mańdziuk, S. Zadrożny
    Konferencja:
    2nd IEEE Symposium on Computational Intelligence for Human-Like Intelligence (CIHLI'2014) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE Press
    Data:
    konferencja 9-12/12/2014
    Status:
    Opublikowana
  5. Prolog versus specialized logic inference engine in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    Computational Intelligence in Games (CIG'2014) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE Press
    Data:
    konferencja 26-29/08/2014
    Status:
    Opublikowana
  6. A Particle Swarm Optimization hyper-heuristic for the Dynamic Vehicle Routing Problem
    Autorzy:
    M. Okulewicz, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    The 7th International Conference on Bioinspired Optimization Methods and their Applications (BIOMA'2016) (rok: 2016, ), Wydawca: Jozef Stefan Institute, Ljubljana, Slovenia
    Data:
    konferencja maj
    Status:
    Opublikowana
  7. Specialized vs. Multi-Game Approaches to AI in Games
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    7th International Conference on Intelligent Systems (IS'2014) (rok: 2014, ), Wydawca: Springer-Verlag
    Data:
    konferencja 24-26/09/2014
    Status:
    Opublikowana
  8. Risk-Aware Project Scheduling for Projects with Varied Risk Levels
    Autorzy:
    K. Walędzik, J. Mańdziuk, S. Zadrożny
    Konferencja:
    3rd IEEE Symposium on Computational Intelligence for Human-Like Intelligence (CIHLI'2015) (rok: 2015, ), Wydawca: IEEE Press
    Data:
    konferencja 8-10 grudnia
    Status:
    Opublikowana
  9. Human-Machine Cooperation in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, K. Merrick, J. Mańdziuk, H. Abbass
    Konferencja:
    The Eight International Conference on Advances in Human-Computer Interactions (ACHI'2015), (rok: 2015, ), Wydawca: IARIA
    Data:
    konferencja 22-27 lutego
    Status:
    Opublikowana
  10. Simulation-based approach to Vehicle Routing Problem with Traffic Jams
    Autorzy:
    J. Mańdzik, M. Świechowski
    Konferencja:
    4th IEEE Symposim on Computational Intelligence for Human-like Intelligence (CIHLI'2016) (rok: 2016, ), Wydawca: IEEE Press
    Data:
    konferencja grudzień
    Status:
    Opublikowana
  11. Two-Phase Multi-Swarm PSO and the Dynamic Vehicle Rouring Problem
    Autorzy:
    M. Okulewicz, J. Mańdziuk
    Konferencja:
    2nd IEEE Symposium on Computational Intelligence for Human-Like Intelligence (CIHLI'2014) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE Press
    Data:
    konferencja 9-12/12/2014
    Status:
    Opublikowana
  12. UCT-based approach to Capacitated Vehicle Routing Problem
    Autorzy:
    J. Mańdziuk, C. Nejman
    Konferencja:
    International Conference on Artificial Intelligence and Soft Computing (ICAISC'2015) (rok: 2015, ), Wydawca: Springer Verlag
    Data:
    konferencja 14-18 czerwca
    Status:
    Opublikowana
  1. A Hybrid Approach to Parallelization of Monte Carlo Tree Search in General Game Playing
    Autorzy:
    M. Świechowski, J. Mańdziuk
    Książka:
    Challenging Problems and Solutions in Intelligent Systems (rok: 2016, tom: 634, strony: 199-215), Wydawca: Springer-Verlag
    Status:
    Opublikowana