Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

From school to work: indywidualne i instytucjonalne wyznaczniki kształtowania się ścieżek karier edukacyjno-zawodowych młodych Polaków

2012/06/A/HS6/00323

Słowa kluczowe:

przejście ze szkoły na rynek pracy ścieżki edukacyjne ścieżki karier zawodowych osiągnięcia edukacyjne status zawodowy "inflacja wyższego wykształcenia" przejście ze szkoły do pracy system edukacyjny społeczna stratyfikacja ruchliwość społeczna

Deskryptory:

  • HS6_14: Struktura i dynamika społeczna
  • HS6_17: Socjologia gospodarki i edukacji
  • HS6_19: Problemy społeczne i kierunki praktycznych działań socjologów

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Filozofii i Socjologii PAN

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Henryk Domański 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: MAESTRO 3 - ogłoszony 2012-06-15

Przyznana kwota: 2 188 125 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-03-22

Zakończenie projektu: 2017-09-21

Planowany czas trwania projektu: 54 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. MPlus (oprogramowanie) (3 szt.). Za kwotę 11 550 PLN
  2. Dysk przenośny.
  3. Laptop.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Badanie panelowe ścieżek edukacyjnych – doświadczenia międzynarodowe
    Autorzy:
    Domański H., Klepacz, R., Pokropek, A., Smulczyk, M.
    Czasopismo:
    Przegląd Badań Edukacyjnych (rok: 2015, tom: 1, strony: 137-160), Wydawca: Wydawnictwo UMK
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12775/PBE.2015.040 - link do publikacji
  2. Ścieżki edukacyjne a zdolności i pozycja społeczna
    Autorzy:
    Henryk Domański, Michał Federowicz, Artur Pokropek, Dariusz Przybysz, Michał Sitek, Marek Smulczyk i Tomasz Żółtak
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2016, tom: 1/2016 (220), strony: 67-98), Wydawca: Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Komitet Socjologii
    Status:
    Opublikowana
  3. Związek wyników egzaminu maturalnego z pochodzeniem społecznym i regułami merytokracji
    Autorzy:
    Henryk Domański
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2017, tom: 3(142), strony: 70-82), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
  4. Grade of Membership Response Time Model for Detecting Guessing Behaviors
    Autorzy:
    Artur Pokropek
    Czasopismo:
    Journal of Educational and Behavioral Statistics (rok: 2016, tom: 41(3), strony: 300-325), Wydawca: Sage
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3102/1076998616636618 - link do publikacji
  5. Wybrane statystyczne metody radzenia sobie z brakami danych
    Autorzy:
    Artur Pokropek
    Czasopismo:
    Polskie Forum Psychologiczne (rok: 2018, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  6. Introduction to instrumental variables and their application to large-scale assessment data
    Autorzy:
    Pokropek Artur
    Czasopismo:
    Large-scale Assessments in Education (rok: 2016, tom: 4(1), strony: 45311), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1186/s40536-016-0018-2 - link do publikacji
  7. Wpływ pochodzenia społecznego i czynników merytokratycznych na kapitał społeczny
    Autorzy:
    Henryk Domański
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2017, tom: 4, strony: 147-163), Wydawca: Instytut Filozofii i Socjologii PAN
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  1. Effects of social origin and abilities on educational choices
    Autorzy:
    Henryk Domański, Michał Federowicz, Artur Pokropek, Dariusz Przybysz, Michał Sitek, Marek Smulczyk, Tomasz Żółtak
    Książka:
    Beyond the Transition: Social Change in China and Central-Eastern Europe (rok: 2016, tom: Nie dotyczy, strony: 93-119), Wydawca: Instytut Socjologii Chińskiej Akademii Nauk Społecznych
    Status:
    Opublikowana