Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Dobre początki, obiecująca przyszłość. Dzieci z doświadczeniem migracyjnym w polskich szkołach

2021/43/B/HS6/00009

Słowa kluczowe:

migracja imigracja edukacja dzieci system edukacyjny szkoły Polska

Deskryptory:

  • HS6_014: Struktura i dynamika społeczna, zmiana środowiska i społeczeństwo
  • HS3_011: Etnografia i antropologia kulturowa (w tym: opis kultur tradycyjnych, antropologia magii, kultu i religii, zmiana kulturowa i procesy globalistyczne, antropologia zjawisk społeczno-kulturowych, etnicznych i tożsamościowych)
  • HS2_014: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologiczno-kulturowe)

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Centrum Badań Migracyjnych

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Elżbieta Maria Goździak 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 22 - ogłoszony 2021-09-15

Przyznana kwota: 2 152 854 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2022-10-01

Zakończenie projektu: 2026-10-02

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. Navigating and negotiating borders in primary and secondary education
    Autorzy:
    Elzbieta M. Gozdziak i Anzhela Popyk
    Czasopismo:
    Human Organization (rok: 2024, tom: 83(3), strony: 289–302), Wydawca: Society for Applied Anthropology
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/00187259.2024.2389522 - link do publikacji
  2. Zróżnicowanie doświadczeń rodzicielskich w grupie migrantów
    Autorzy:
    Wikroria Moritz-Leśniak
    Czasopismo:
    Człowiek i Społeczeństwo (rok: 2024, tom: 57, strony: 239–260), Wydawca: Wydział Psychologii i Kognitywistyki UAM
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/cis.2024.57.11 - link do publikacji
  3. Raising Voices in the Face of Challenges: Self-Advocacy Among School-Age Ukrainian Young Migrants in Poznań.
    Autorzy:
    Larysa Sugay
    Czasopismo:
    Youth in Central and Eastern Europe (rok: 2025, tom: 11(18), strony: 77-83), Wydawca: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24917/ycee.11522 - link do publikacji
  4. Heritage language preservation among migrant children in Poznań and Wrocław: The emic and etic perspective
    Autorzy:
    Larysa Sugay i Elzbieta M. Gozdziak
    Czasopismo:
    Glottodidactica (rok: 2024, tom: 51(2), strony: 103-122), Wydawca: Uniwersytet Adama Mickiewicza
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.14746/gl.2024.51.2.5 - link do publikacji