Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Sztuczna Inteligencja jako twórca reklamy: badania eksperymentalne nad reakcjami konsumentów wobec przekazu reklamowego stworzonego przez technologie oparte na Sztucznej Inteligencji

2020/37/B/HS4/00124

Słowa kluczowe:

przekaz reklamowy reklama Sztuczna Inteligencja zachowania konsumentów

Deskryptory:

  • HS4_008: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS6_006: Psychologia pracy, organizacji, ekonomiczna, reklamy i marketingu

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Małgorzata Karpińska-Krakowiak 

Liczba wykonawców projektu: 1

Konkurs: OPUS 19 - ogłoszony 2020-03-16

Przyznana kwota: 376 104 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2021-01-01

Zakończenie projektu: 2025-07-21

Planowany czas trwania projektu: 54 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  1. The dis-matching effect: How argumentation type and message design influence persuasion for emerging technology products
    Autorzy:
    Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Wojciech Trzebinski, Heejin Lim, Beata Marciniak
    Czasopismo:
    Journal of Business Research (rok: 2023, tom: 168, strony: 114207), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jbusres.2023.114207 - link do publikacji
  2. Consequences of distinguishing anthropomorphism from animism in experimental manipulations
    Autorzy:
    Malgorzata Karpińska-Krakowiak
    Czasopismo:
    Marketing Letters (rok: 2024, tom: tba, strony: 45673), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11002-024-09761-3 - link do publikacji
  3. Realistic Portrayals of Untrue Information: The Effects of Deepfaked Ads and Different Types of Disclosures
    Autorzy:
    Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Martin Eisend
    Czasopismo:
    Journal of Advertising (rok: 2024, tom: n/a yet, strony: n/a yet), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/00913367.2024.2306415 - link do publikacji
  1. Alleviating Aversion to Artificial Intelligence in Digital Advertising with Humorous Disclosures
    Autorzy:
    Malgorzata Karpinska-Krakowiak, Grzegorz Hajduk, Barbara Mroz-Gorgon, Lukasz Skowron
    Konferencja:
    Proceedings of the 58th Hawaii International Conference on System Sciences (rok: 2025, tom: Hawaii International Conference on System Sciences, strony: 2688-2697), Wydawca: University of Hawaiʻi at Mānoa
    Data:
    konferencja 7-10 stycznia 2025
    Status:
    Opublikowana