Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Festiwalizacja wartości. Aksjonormatywne wymiary współczesnych festiwali muzycznych w Polsce

2018/31/B/HS3/00384

Słowa kluczowe:

festiwal festiwalizacja aksjonormatywność wartości/normy Polska muzyka

Deskryptory:

  • HS3_11: Etnografia i antropologia kulturowa (w tym: opis kultur tradycyjnych, antropologia magii, kultu i religii, zmiana kulturowa i procesy globalistyczne, antropologia zjawisk społeczno-kulturowych, etnicznych i tożsamościowych)

Panel:

HS3 - Wiedza o przeszłości: historia, archeologia, etnologia, antropologia kulturowa

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Waldemar Kuligowski 

Liczba wykonawców projektu: 7

Konkurs: OPUS 16 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 627 568 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-05

Zakończenie projektu: 2023-07-04

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Dyktafon. Za kwotę 2 000 PLN
  2. Tablet. Za kwotę 7 800 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  • Publikacje książkowe (7)
  1. Identity, place and values. On construction and internalization of festival normalities on the example of music festivals in Poland
    Autorzy:
    Aleksy Szymkiewicz
    Czasopismo:
    Journal of Urban Ethnology (rok: 2021, tom: 19, strony: 163-180), Wydawca: Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.23858/JUE19.2021/010 - link do publikacji
  2. The Festivalized Countryside in Poland: From Folk Fairs to Community Festyns
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Czasopismo:
    Folklore (rok: 2022, tom: 133/2, strony: 224-242), Wydawca: Taylor$Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/0015587X.2021.2019407 - link do publikacji
  3. From 'commercial sell out' to community-based event: The paradoxes of Polish punk rock music festivals
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Czasopismo:
    Punk and Post-Punk (rok: 2022, tom: 1, strony: 45316), Wydawca: Intellect. Publishers of Original Thinking
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1386/punk_00102_1 - link do publikacji
  1. Flower Power i Red Power. Czy na Woodstock Festival byli Indianie?
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Książka:
    Kultura rocka (rok: 2020, tom: 4, strony: 55-64), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UMK
    Status:
    Opublikowana
  2. Jak wartości zmieniają się w atrakcje: o festiwalizacji natury
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Książka:
    Oblicza natury. Dyskursy antropologiczne (rok: 2022, tom: -, strony: 67-78), Wydawca: Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie
    Status:
    Opublikowana
  3. Publiczna celebracja wartości albo o roli piosenki na festiwalach
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Książka:
    Polska w piosence (1989-2019) (rok: 2020, tom: -, strony: 37-48), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
  4. When the Local Community Matters. The Transformation of Polish Music Festivals
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Książka:
    Spaces of Diversity? Polish Music Festivals in a Changing Society (rok: 2022, tom: -, strony: 15-33), Wydawca: Jagiellonian University Press
    Status:
    Opublikowana
  5. -
    Autorzy:
    Lia Dostlieva, Bogna Kociołowicz-Wiśniewska, Waldemar Kuligowski, Natalia Nowińska-Antoniewicz, Marcin Poprawski, Aleksy Szymkiewicz
    Książka:
    Uwierz w festiwal. Aksjonormatywne wymiary współczesnych festiwali muzycznych w Polsce (rok: 2022, tom: -, strony: -), Wydawca: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa
    Status:
    Opublikowana
  6. -
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski, Marcin Poprawski
    Książka:
    Festivals and Values. Music, Community Engagement and Organisational Symbolism (rok: 2023, tom: -, strony: 213), Wydawca: Springer Nature Switzerland AG
    Status:
    Opublikowana
  7. Od sacrum do line up'u. Pojęcie festiwalu w humanistyce i naukach społecznych
    Autorzy:
    Waldemar Kuligowski
    Książka:
    Festiwale, konkursy, przeglądy a ochrona niematerialnego dziedzictwa kulturowego (rok: 2019, tom: -, strony: 15-32), Wydawca: Wydawnictwo UMCS, Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Narodowy Instytut Dziedzictwa
    Status:
    Opublikowana