Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rewitalizacja języka bez udziału jego rodzimych użytkowników: Studium języka bretońskiego w Górnej Bretanii oraz języka łużyckiego na Dolnych Łużycach

2018/31/B/HS2/00844

Słowa kluczowe:

Rewitalizacja języka socjolingwistyka bretoński łużycki języki mniejszości

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologicznokulturowe)

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Anglistyki

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

prof. Michael Hornsby 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 16 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 1 002 304 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-01

Zakończenie projektu: 2023-07-04

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. NVivo. Za kwotę 4 300 PLN
  2. ADOBE PREMIER ELEMENTS (2 szt.). Za kwotę 764 PLN
  3. Kamera SONY HDR-CX405 lub podobna (2 szt.). Za kwotę 2 360 PLN
  4. ADOBE AUDITION CC (2 szt.). Za kwotę 200 PLN
  5. Drukarka z parametrami co najmniej odpowiadającymi Samsungowi CLP. Za kwotę 400 PLN
  6. Dyktafon Zoom H2N lub podobny (2 szt.). Za kwotę 1 100 PLN
  7. Komputer o parametrach Asus Zenobook serii UX32LA lub podobny (2 szt.). Za kwotę 8 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Lower Sorbian (new) speakers: Questions worth asking.
    Autorzy:
    Joanna Chojnicka
    Czasopismo:
    Cognitive Studies | Études cognitives (rok: 2021, tom: 21, strony: 45313), Wydawca: Institute of Slavic Studies, Polish Academy of Sciences
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.11649/cs.2542 - link do publikacji
  2. From learners to activists? Learners' trajectories and spaces of sociability in Sorbian Lower Lusatia
    Autorzy:
    Joanna Chojnicka; Jeanne Toutous
    Czasopismo:
    International Journal of the Sociology of Language , Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Złożona
  3. The ideological foundations of Breton and Lower Sorbian language revitalization through education and their consequences for new speakers
    Autorzy:
    Michael Hornsby, Nicole Dołowy-Rybińska, Joanna Chojnicka & Jeanne Toutous
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (rok: 2021, tom: brak, strony: 45305), Wydawca: Routledge, Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/13670050.2021.1999900 - link do publikacji
  4. Negotiating concepts of authenticity and legitimacy in language revitalisation settings: Challenges facing speakers of Lower Sorbian in Lusatia
    Autorzy:
    Michael Hornsby; Nicole Dołowy-Rybińska
    Czasopismo:
    Journal of Sociolinguistics , Wydawca: Wiley
    Status:
    Złożona
  1. Creating 'New Speaker' Communities in Upper Brittany and Lower Lusatia
    Autorzy:
    Michael Hornsby
    Książka:
    Endangered Languages and Diaspora. XXV Annual Conference – Proceedings. Foundation for Endangered Languages. Tirana, 16-19 December 2021 (rok: 2021, tom: brak, strony: 169-174), Wydawca: Tirana: Foundation for Endangered Languages & Center for Research and Publications on Arbëresh.
    Status:
    Opublikowana
  2. Le bretonnant légitime, le breton authentique : qui a le droit de décider ?
    Autorzy:
    Michael Hornsby
    Książka:
    La Fabrique de l'authentique , Wydawca: Presses Universitaires de Rennes
    Status:
    Złożona