Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Zagrożenie stereotypem a funkcjonowanie szkolne uczniów. Analiza jawnego i ukrytego programu edukacji

2018/29/B/HS6/00036

Słowa kluczowe:

Zagrożenie stereotypem kreatwność społeczne role płciowe ukryty program edukacji funkcjonowanie szkolne

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Aleksandra Gajda 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 15 - ogłoszony 2018-03-15

Przyznana kwota: 653 471 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-01-01

Zakończenie projektu: 2022-12-20

Planowany czas trwania projektu: 47 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer przenośny MacBook Pro. Za kwotę 8 000 PLN
  2. Licencja Microsoft Office Mac. Za kwotę 600 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. Attention effect on student's creative self-efficacy and the role of gender
    Autorzy:
    Aleksandra Gajda, Jacek Gralewski
    Czasopismo:
    Thinking Skills and Creativity (rok: 2021, tom: 41, strony: 45303), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.tsc.2021.100892 - link do publikacji
  2. The Vicious Circle of Stereotypes: Teachers' Awareness of and Responses to Students' Gender-Stereotypical Behaviour
    Autorzy:
    Aleksandra Gajda, Agnieszka Bójko, Ewa Stoecker
    Czasopismo:
    PLoS ONE (rok: 2022, tom: 17(6), strony: 45315), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0269007 - link do publikacji
  3. If not in Science, then where are the Women? A Content Analysis of School Textbooks
    Autorzy:
    Aleksandra Gajda, Agnieszka Wołowicz
    Czasopismo:
    Education as Change (rok: 2022, tom: 26, strony: 45317), Wydawca: Unisa Press Journals
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.25159/1947-9417/8926 - link do publikacji
  4. Life Lessons in Polish Schools: Teachers' Attitudes Towards Girls and Boys
    Autorzy:
    Aleksandra Gajda
    Czasopismo:
    Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne (rok: 2022, tom: 1(14), strony: 73-95), Wydawca: Uniwersytet Łódzki
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18778/2450-4491.14.06 - link do publikacji
  5. Qualitative content analysis of school textbooks based on European Gender Equality Index
    Autorzy:
    Aleksandra Gajda, Agnieszka Wołowicz, Iwona Omelańczuk
    Czasopismo:
    European educational Research Journal , Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona