Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Społecznie indukowany afekt i "Wielka Dwójka". Interakcyjny wpływ sprawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne

2017/26/E/HS6/00725

Słowa kluczowe:

zarażanie afektywne sprawczość wspólnotowość mimikra emocji afekt indukowany społecznie

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Monika Wróbel 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 7 - ogłoszony 2017-06-14

Przyznana kwota: 367 440 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-04-10

Zakończenie projektu: 2022-04-09

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer przenośny. Za kwotę 5 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  1. Broadening the perspective on emotional contagion and emotional mimicry: The correction hypothesis
    Autorzy:
    Wróbel, M., Imbir, K.
    Czasopismo:
    Perspectives on Psychological Science (rok: 2019, tom: 14, strony: 437-451), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/1745691618808523 - link do publikacji
  2. Emotional reactions to dynamic morphed facial expressions: A new method to induce emotional contagion
    Autorzy:
    Wróbel, M., Olszanowski, M.
    Czasopismo:
    Annals of Psychology (rok: 2019, tom: 22, strony: 91-102), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL i Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Nauk Społecznych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2019.22.1-6 - link do publikacji
  3. The Big Two" and Socially Induced Emotions: Agency and Communion Jointly Influence Emotional Contagion and Emotional Mimicry
    Autorzy:
    Wróbel, M., Piórkowska, M., Rzeczkowska, M., Troszczyńska, A., Tołopiło, A., Olszanowski, M.
    Czasopismo:
    Motivation and Emotion (rok: 2021, tom: 45, strony: 683–704), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11031-021-09897-z - link do publikacji
  4. Emotions are not a private matter: Introduction to a special issue on emotions in interpersonal relationships
    Autorzy:
    Wróbel. M., Olszanowski, M.
    Czasopismo:
    Annals of Psychology (rok: 2019, tom: 22, strony: 45549), Wydawca: Towarzystwo Naukowe KUL i Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział nauk Społecznych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18290/rpsych.2019.22.1-1 - link do publikacji
  5. Mimicking and sharing emotions: A re-examination of the link between facial mimicry and emotional contagion
    Autorzy:
    Olszanowski, M., Wróbel, M. Hess, U.
    Czasopismo:
    Cognition and Emotion (rok: 2020, tom: 34, strony: 367–376), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/02699931.2019.1611543 - link do publikacji
  6. Why We Mimic Emotions Even When No One is Watching: Limited Visual Contact and Emotional Mimicry
    Autorzy:
    Olszanowski, M., Wróbel, M.
    Czasopismo:
    Emotion Review (rok: 2022, tom: brak, strony: brak), Wydawca: SAGE
    Status:
    Złożona
    Doi:
    10.31234/osf.io/qdzjw - link do publikacji