Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Mniejszości i media. Komunikatywne konstruowanie tożsamości religijnej w czasach głębokiej mediatyzacji.

2016/23/G/HS6/04342

Słowa kluczowe:

religia mediatyzacja tożsamość religijna media wyznaniowe

Deskryptory:

  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)
  • HS1_10: Religia i jej uwarunkowania: antropologiczne, kulturowe, socjo-psychologiczne

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Dorota Hall 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: BEETHOVEN 2 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 572 433 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2018-04-03

Zakończenie projektu: 2022-04-02

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Oprogramowanie MAXQDA (licencja dla 5 osób). Za kwotę 9 390 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. COVID-19 Pandemic, Mediatization and the Polish Sociology of Religion
    Autorzy:
    Hall Dorota, Kołodziejska Marta
    Czasopismo:
    Polish Sociological Review (rok: 2021, tom: 213(1), strony: 123-138), Wydawca: Polish Sociological Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.26412/psr213.07 - link do publikacji
  2. Procesy głębokiej mediatyzacji w Kościele Adwentystów Dnia Siódmego w Polsce w czasie pandemii COVID-19
    Autorzy:
    Kołodziejska, Marta
    Czasopismo:
    Przegląd Religioznawczy (rok: 2022, tom: 2(284), strony: 141-155), Wydawca: Polskie Towarzystwo Religioznawcze
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.34813/ptr2.2022.12 - link do publikacji
  3. What can the COVID-19 pandemic tell us about the connection between media and religion? The case of the Seventh-Day Adventist Church in Poland
    Autorzy:
    Marta Kołodziejska
    Czasopismo:
    Zeitschrift für Religion, Gesellschaft und Politik (rok: 2021, ), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s41682-021-00091-z - link do publikacji
  4. Building Spiritual Immunity": The Strategic Use of the Health Message in the Seventh-Day Adventist Church Media during the COVID-19 Pandemic
    Autorzy:
    Kołodziejska, Marta
    Czasopismo:
    Nordic Journal of Religion and Society (rok: 2022, tom: 35, strony: 32-44), Wydawca: Akademika Forlag
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18261/njrs.35.1.3 - link do publikacji
  5. Religious Media Settlers in Times of Deep Mediatization
    Autorzy:
    Kołodziejska Marta, Fajfer Łukasz, Hall Dorota, Radde-Antweiler Kerstin
    Czasopismo:
    Religion (rok: 2023, tom: 53(2), strony: 199-223), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/0048721X.2022.2083032 - link do publikacji
  1. https://www.routledge.com/Minority-Churches-as-Media-Settlers-Negotiating-Deep-Mediatization/Hall-Kolodziejska-Radde-Antweiler/p/book/9781032322285
    Autorzy:
    Hall Dorota, Kołodziejska Marta, Radde-Antweiler Kerstin
    Książka:
    Minority Churches as Media Settlers: Negotiating Deep Mediatization (rok: 2023, tom: ., strony: 242), Wydawca: Routledge (Taylor and Francis Group), seria "Routledge Research in Religion, Media and Culture"
    Status:
    Opublikowana