Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Konsekwencje rozwoju teorii umysłu u dzieci w okresie średniego dzieciństwa - badanie podłużne

2016/23/B/HS6/00271

Słowa kluczowe:

teoria umysłu konsekwencje społeczne konsekwencje poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim dzieci z uszkodzeniem słuchu dzieci pełnosprawne

Deskryptory:

  • HS6_8: Pedagogika ogólna, porównawcza i kultury
  • HS6_10: Pedagogika specjalna
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Pedagogiczny

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Joanna Smogorzewska 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 402 364 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-07-11

Zakończenie projektu: 2022-07-10

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Laptop oraz oprogramowanie Microsoft Office. Za kwotę 303 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. Just listen to your mind: Consequences of theory of mind development for deaf or hard-of-hearing children
    Autorzy:
    Smogorzewska Joanna, Szumski Grzegorz, Bosacki Sandra, Grygiel Paweł
    Czasopismo:
    Research in Developmental Disabilities (rok: 2022, tom: 127, strony: 45303), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.ridd.2022.104261 - link do publikacji
  2. A matter of style? Parenting behaviors of mothers of typically-developing children, children with mild intellectual disability, and deaf or hard-of-hearing children
    Autorzy:
    Smogorzewska Joanna, Osterhaus Christopher
    Czasopismo:
    European Journal of Developmental Psychology (rok: 2022, tom: latest articles, strony: 45313), Wydawca: Taylor & Francis Online/The European Association of Developmental Psychology
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17405629.2022.2039618 - link do publikacji
  3. Advanced theory of mind in children with mild intellectual disability and deaf or hard of hearing children: A two-year longitudinal study in middle childhood
    Autorzy:
    Smogorzewska Joanna, Osterhaus Christopher
    Czasopismo:
    British Journal of Developmental Psychology (rok: 2021, tom: 39, strony: 603-624), Wydawca: Wiley/The British Psychological Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/bjdp.12389 - link do publikacji
  4. School engagement, sensitivity to criticism and academic achievement in children: The predictive role of theory of mind
    Autorzy:
    Smogorzewska Joanna, Szumski Grzegorz, Bosacki Sandra, Grygiel Paweł, Karwowski Maciej
    Czasopismo:
    Learning and Individual Differences (rok: 2022, tom: 93, strony: 45300), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.lindif.2021.102111 - link do publikacji