Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Segmentacja konsumentów energii elektrycznej za pomocą fazowego modelu zmiany: Analiza czynników wpływających na akceptację narzędzi zarządzania stroną popytową

2016/23/B/HS4/00650

Słowa kluczowe:

segmentacja konsumentów zarządzanie popytem fazowy model zmiany zachowań efektywność energetyczna

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Politechnika Wrocławska

woj. dolnośląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Anna Kowalska-Pyzalska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 261 300 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-08-02

Zakończenie projektu: 2020-08-01

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (8)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Attitudes and opinions of social media users towards smart meters' rollout in Turkey IF: 2,676
    Autorzy:
    Yash Chawla, Anna Kowalska-Pyzalska, Burcu Oralhan
    Czasopismo:
    Energies (rok: 2020, tom: 13(3) 732, strony: 44588), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/en13030732 - link do publikacji
  2. Public awareness and consumer acceptance of smart meters among Polish social media users IF: 2,676
    Autorzy:
    Yash Chawla, Anna Kowalska-Pyzalska
    Czasopismo:
    Energies (rok: 2019, tom: 12()14) 2759, strony: 44588), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/en12142759 - link do publikacji
  3. What makes consumer adopt to innovative energy services i the energy market? A review of incentives and barriers IF: 10,093
    Autorzy:
    Anna Kowalska-Pyzalska
    Czasopismo:
    Renewable & Sustainable Energy Reviews (rok: 2018, tom: 82, strony: 3570-3581), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  4. How to foster the adoption of electricity smart meters? A longitudinal field study of residential consumers IF: 2,702
    Autorzy:
    A. Kowalska-Pyzalska, K. Byrka, J. Serek
    Czasopismo:
    Energies (rok: 2020, tom: 13(18), 4737, strony: 44580), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/en13184737 - link do publikacji
  5. Perspectives of smart meters' roll-out in India: an empirical analysis of consumers' awareness and preferences IF: 4,039
    Autorzy:
    Yash Chawla, Anna Kowalska-Pyzalska, Anna Skowrońska-Szmer
    Czasopismo:
    Energy Policy (rok: 2020, tom: 143, 111798, strony: 44576), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.enpol.2020.111798 - link do publikacji
  6. Determinants of the willingness to energy monitoring by residential consumers: a case study in the city of Wroclaw in Poland. IF: 2,676
    Autorzy:
    Anna Kowalska-Pyzalska, Katarzyna Byrka
    Czasopismo:
    Energies (rok: 2019, tom: 12(5) 907, strony: 44581), Wydawca: MDPI
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/en12050907 - link do publikacji
  7. The role of educational trainings in the diffusion of smart metering platforms: An agent-based modeling approach IF: 2,132
    Autorzy:
    Tomasz Weron, Anna Kowalska-Pyzalska, Rafał Weron
    Czasopismo:
    Physica A (rok: 2018, tom: 505, strony: 591-600), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.physa.2018.03.086 - link do publikacji
  8. Marketing and communication channels for diffusion of electricity smart meters in Portugal IF: 5,5
    Autorzy:
    Yash Chawla, Anna Kowalska-Pyzalska, Paulo Silveira
    Czasopismo:
    Telematics & Informatics (rok: 2020, tom: 50, strony: 101385), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.tele.2020.101385 - link do publikacji
  1. A study of behavioral and socio-economic factors influencing the willingness to monitor the energy usage by the residential consumers
    Autorzy:
    Anna Kowalska-Pyzalska, Katarzyna Byrka
    Konferencja:
    BEHAVE 2018, 5th European Conference on Behaviour and Energy Efficiency Zurich (rok: 2018, ), Wydawca: Hackenfort, M; Carabias-Hütter, V.; Hartmann, C.; Janser, M.; Schwarz, N.; Stücheli-Herlach, P. (Eds.). (2018). BEHAVE 2018. 5th European Conference on Behaviour and Energy Efficiency. Book of Abstracts. Zurich: ZHAW Zurich University of Applied Sciences.
    Data:
    konferencja 6-7.09.2018
    Status:
    Opublikowana
  1. Eco-innovative energy management systems : practical advices for the enterprises based on the empirical survey and simulation approach
    Autorzy:
    Anna Kowalska-Pyzalska
    Książka:
    Eco-innovative energy management systems : practical advices for the enterprises based on the empirical survey and simulation approach (rok: 2019, tom: II, strony: 203-213), Wydawca: Eco-innovative energy management systems : practical advices for the enterprises based on the empirical survey and simulation approach
    Status:
    Opublikowana