Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Podobieństwo ortograficzne wyrazów oraz meta-świadomość ucznia w przyswajaniu słownictwa języka obcego

2016/21/B/HS6/01129

Słowa kluczowe:

słownictwo ekwiwalentne (kognaty) podobieństwo ortograficzne przyswajanie z kontekstu uczenie

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Neofilologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: OPUS 11 - ogłoszony 2016-03-15

Przyznana kwota: 495 600 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-01-11

Zakończenie projektu: 2020-08-10

Planowany czas trwania projektu: 43 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. licencja – Microsoft Office Pro 2013. Za kwotę 1 500 PLN
  2. Laptop (Procesor: i5 6300HQ 2,3 - 3,2 GHz lub lepszy; RAM: przynajmniej 4 GB; Ekran: przynajmniej 15,4"; rozdzielczość: 1920x1080 pikseli; Dysk HDD: 1TB; karta graficzna: nVidia® GeForce GTX 960M lub lepsza; system operacyjny: Windows 10). Za kwotę 10 500 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. Learning Orthographic Cognates and Non‐Cognates in the Classroom: Does Awareness of Cross‐Linguistic Similarity Matter?
    Autorzy:
    Agnieszka Otwinowska, Małgorzata Foryś-Nogala, Weronika Kobosko and Jakub Szewczyk
    Czasopismo:
    Language Learning (rok: 2020, tom: 70(3), strony: 685–731), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/lang.12390 - link do publikacji
  2. The more similar the better? Factors in learning cognates, false cognates and non-cognate words
    Autorzy:
    Agnieszka Otwinowska & Jakub M. Szewczyk
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (rok: 2019, tom: 22(8), strony: 974-991), Wydawca: Routledge Taylor & Francis Group
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/13670050.2017.1325834 - link do publikacji
  3. VST as a reliable academic placement tool despite cognate inflation effects
    Autorzy:
    Breno B. Silva, Agnieszka Otwinowska
    Czasopismo:
    English for Specific Purposes (rok: 2019, tom: 54, strony: 35-49), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.esp.2018.12.001 - link do publikacji
  4. False friends or real friends? False cognates show advantage in word form learning
    Autorzy:
    Marta Marecka, Jakub Szewczyk, Agnieszka Otwinowska, Joanna Durlik, Małgorzata Foryś-Nogala, Katarzyna Kutyłowska and Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Cognition (rok: 2021, tom: 206, strony: 104477), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.cognition.2020.104477 - link do publikacji
  5. Vocabulary acquisition and young learners: Different tasks, similar involvement loads
    Autorzy:
    Breno Silva & Agnieszka Otwinowska
    Czasopismo:
    International Review of Applied Linguistics in Language Teaching (IRAL) (rok: 2018, tom: 56(2), strony: 205–229), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    0.1515/iral-2016-0097 - link do publikacji