Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rola stłoczenia wzrokowego w dysleksji rozwojowej

2016/21/N/HS6/02452

Słowa kluczowe:

efekt stłoczenia wzrokowego dysleksja okulografia ryzyko rodzinne

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego Polskiej Akademii Nauk

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Magdalena Łuniewska-Etenkowska 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 11 - ogłoszony 2016-03-15

Przyznana kwota: 150 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-02-13

Zakończenie projektu: 2022-02-12

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Licencja Presentation (Neurobehavioral Sysytems) na 3 lata. Za kwotę 5 000 PLN
  2. komputer PC do sterowania okulografem Tobii X300 z monitorem. Za kwotę 10 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (1)
  1. The effect of inter-letter spacing on reading performance and eye movements in typically reading and dyslexic children
    Autorzy:
    Magdalena Łuniewska, Marta Wójcik, Katarzyna Jednoróg
    Czasopismo:
    Learning and Instruction (rok: 2022, tom: 80, strony: 101576), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.learninstruc.2021.101576 - link do publikacji