Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Powiązania pomiędzy elitami sfery mediów i polityki w Polsce w perspektywie doświadczeń niemieckich

2015/19/B/HS5/00429

Słowa kluczowe:

polityka elity polityczne elity medialne media i polityka

Deskryptory:

  • HS5_7: Systemy i ruchy polityczne oraz stosunki międzynarodowe
  • HS5_11: Inne zagadnienia pokrewne
  • HS6_16: Socjologia kultury i komunikacji społecznej (w tym: medioznawstwo, dziennikarstwo, komunikacja internetowa)

Panel:

HS5 - Normy i władza: prawo, nauki o polityce, polityka regionalna i społeczna

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Zbigniew Oniszczuk 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 10 - ogłoszony 2015-09-15

Przyznana kwota: 115 250 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-06-22

Zakończenie projektu: 2020-06-21

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Rama konfliktu w opisie mediów masowych i polityki w okresie polskiej kampanii parlamentarnej 2015 w wybranych tygodnikach opinii
    Autorzy:
    Katarzyna Brzoza-Kolorz
    Czasopismo:
    Politeja (rok: 2020, tom: 64, strony: 357-374), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12797/Politeja.17.2020.64.18 - link do publikacji
  2. Upolitycznienie przekazu prasowego w wybranych polskich tygodnikach opinii. Wstępny raport z badań
    Autorzy:
    Katarzyna Brzoza, Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok
    Czasopismo:
    Political Preferences (rok: 2017, tom: 16, strony: 81-106), Wydawca: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.6084/m9.figshare.5605678 - link do publikacji
  3. Obraz polityczek w okresie wyborów parlamentarnych 2015 w wybranych polskich tygodnikach opinii a teoria zagłuszanej grupy
    Autorzy:
    Katarzyna Brzoza
    Czasopismo:
    Political Preferences (rok: 2017, tom: 17, strony: 139-154), Wydawca: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego oraz Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.6084/m9.figshare.5723119 - link do publikacji
  4. NARRACJA MEDIALNA WYRAŻONA NA OKŁADKACH WYBRANYCH TYGODNIKÓW OPINII PODCZAS PARLAMENTARNEJ KAMPANII WYBORCZEJ 2015 ROKU
    Autorzy:
    Brzoza Katarzyna, Kornacka-Grzonka Monika
    Czasopismo:
    Polityka i Społeczeństwo (rok: 2017, tom: 4(15), strony: 100-116(17)), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15584/polispol.2017.4.8 - link do publikacji
  1. Wieszczenie finis Poloniae, czyli jak relacjonowano wybory parlamentarne 2015 w polskich tygodnikach opinii
    Autorzy:
    Katarzyna Brzoza, Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok-Nowacka
    Konferencja:
    II INTERDYSCYPLINARNA KONFERENCJA NAUKOWA JĘZYK A MEDIA. ZJAWISKA JĘZYKOWE I KOMUNIKACYJNE WE WSPÓŁCZESNYCH MEDIACH (rok: 2018, ), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie
    Data:
    konferencja 30-31 marca 2017
    Status:
    Opublikowana
  1. Zależności łączące elity sfery mediów masowych i polityki Refleksje natury teoretycznej i praktycznej
    Autorzy:
    Zbigniew Oniszczuk
    Książka:
    Między ideą, pasją a działaniem (rok: 2017, tom: 1, strony: 737-746), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
    Status:
    Opublikowana
  2. "Cóż tam, panie, w polityce?" Czyli o wzajemnym postrzeganiu dziennikarzy i polityków w mediach
    Autorzy:
    Katarzyna Brzoza-Kolorz, Dagmara Głuszek-Szafraniec, Patrycja Szostok-Nowacka
    Książka:
    "Cóż tam, panie, w polityce?" Czyli o wzajemnym postrzeganiu dziennikarzy i polityków w mediach (rok: 2019, tom: b.d., strony: 1-198), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  3. The Elites of the Media versus the Elites of Politics in Poland
    Autorzy:
    Zbigniew Oniszczuk, Dagmara Głuszek-Szafraniec, Mirosława Wielopolska-Szymura (eds.)
    Książka:
    The Elites of the Media versus the Elites of Politics in Poland (rok: 2020, tom: Vol. 12, strony: 1-174), Wydawca: Peter Lang GmbH
    Status:
    Opublikowana