Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Wpływ opowiadań rodziców na dziecięce rozumienie i użycie terminów mentalnych w obu językach dzieci dwujęzycznych.

2015/17/N/HS2/03215

Słowa kluczowe:

dwujęzyczność dziecięca narracje stany mentalne

Deskryptory:

  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Karolina Mieszkowska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 122 480 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-03-17

Zakończenie projektu: 2020-08-16

Planowany czas trwania projektu: 53 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. licencja - Microsoft Office Pro 2013. Za kwotę 300 PLN
  2. licencja - Acrobat Pro DC PL/EN. Za kwotę 500 PLN
  3. dyktafon. Za kwotę 2 400 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (1)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Metacognitive words do not show a cross-language gap: an investigation of metacognitive and concrete words in bilingual children
    Autorzy:
    Muszyńska, Karolina; Kołak, Joanna; Haman, Ewa; Białecka-Pikul, Marta; Otwinowska, Agnieszka
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingualism (rok: 2023, tom: online first, nd, strony: online first, nd), Wydawca: SAGE Publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1177/13670069221149941 - link do publikacji
  1. Kiedy 1 + 1 ≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język(i)
    Autorzy:
    Zofia Wodniecka, Karolina Mieszkowska, Joanna Durlik, Ewa Haman
    Książka:
    Logopedia międzykulturowa (rok: 2018, tom: --, strony: 92-131), Wydawca: Harmonia Universalis
    Status:
    Opublikowana