Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rola informacji związanych ze zdrowiem w marketingu i konsumpcji żywności w Polsce

2015/17/B/HS4/00253

Słowa kluczowe:

marketing żywności konsumpcja żywności jakość żywności żywienie zdrowie publiczne Polska

Deskryptory:

  • HS4_8: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • NZ9_7: Naukowe podstawy żywienia i badania żywności

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

woj. łódzkie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Paweł Bryła 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 9 - ogłoszony 2015-03-16

Przyznana kwota: 396 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-01-01

Zakończenie projektu: 2020-01-26

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. Komputer przenośny wraz z systemem operacyjnym Windows i oprogramowaniem Microsoft Office. Za kwotę 6 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (15)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. The perception of EU quality signs for origin and organic food products among Polish consumers
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Quality Assurance and Safety of Crops & Foods (rok: 2017, tom: 9 (3), strony: 345-355), Wydawca: Wageningen Academic Publishers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3920/QAS2015.1038 - link do publikacji
  2. Creating and Delivering Value for Consumers of Healthy Food – a Case Study of Organic Farma Zdrowia S.A.
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Journal of Management and Business Administration. Central Europe (rok: 2017, tom: 25 (4), strony: 55-74), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7206/jmba.ce.2450-7814.207 - link do publikacji
  3. Organic food consumption in Poland: Motives and barriers
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Appetite (rok: 2016, tom: 105, strony: 737-746), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.appet.2016.07.012 - link do publikacji
  4. Selected antecedents of the importance of nutrition claims for food processors and distributors
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Journal of Agribusiness and Rural Development (rok: 2019, tom: 52, strony: 103-110), Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.17306/J.JARD.2019.01117 - link do publikacji
  5. Selected predictors of the evaluation of credibility of information on food packaging among processors and distributors
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2018, tom: nr 2, strony: 45488), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18276/miz.2018.52-01 - link do publikacji
  6. Selected predictors of the importance attached to salt content information on the food packaging (a study among Polish consumers)
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Nutrients (rok: 2020, tom: 12, strony: 293 (s. 1-15)), Wydawca: MDPI, Szwajcaria
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/nu12020293 - link do publikacji
  7. The impact of obtaining a European quality sign on origin food producers
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Quality Assurance and Safety of Crops & Foods (rok: 2018, tom: 10 (2), strony: 155-164), Wydawca: Wageningen Academic Publishers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3920/QAS2017.1189 - link do publikacji
  8. Who reads food labels? Selected predictors of consumer interest in front-of-package and back-of-package labels during and after the purchase
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Nutrients (rok: 2020, tom: 12, strony: 2605 (s. 1-20)), Wydawca: MDPI, Szwajcaria
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3390/nu12092605 - link do publikacji
  9. Consumer ethnocentrism on the organic food market in Poland
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2017, tom: nr 2 (48), strony: 45616), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18276/miz.2017.48-01 - link do publikacji
  10. The offer of a healthy food store as a response to contemporary epidemiological challenges
    Autorzy:
    Beata Ciabiada, Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2018, tom: nr 3, strony: 82-93), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  11. Wybrane aspekty strategii marketingowej dystrybutora zdrowej żywności – studium przypadku sklepu Słoneczko w Łodzi
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Marketing i Zarządzanie (rok: 2016, tom: nr 3 (44), strony: 209-221), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18276/miz.2016.44-19 - link do publikacji
  12. Organic food online shopping in Poland
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    British Food Journal (rok: 2018, tom: 120 (5), strony: 1015-1027), Wydawca: Emerald
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/BFJ-09-2017-0517 - link do publikacji
  13. Strategia marketingowa producenta żywności ekologicznej – studium przypadku firmy Eko Ar
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2018, tom: nr 2, strony: 104-116), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  14. Uwarunkowania skłonności do płacenia wyższej ceny za żywność ekologiczną w porównaniu z produktami konwencjonalnymi
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (rok: 2018, tom: nr 526, strony: 203-213), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/pn.2018.526.18 - link do publikacji
  15. Uwarunkowania znajomości unijnego logo rolnictwa ekologicznego wśród polskich konsumentów
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Czasopismo:
    Handel Wewnętrzny (rok: 2018, tom: nr 4 (tom I), strony: 42-52), Wydawca: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
    Status:
    Opublikowana
  1. The importance attached to culinary blogs in the promotion of food products with health and nutrition claims: A perspective of Polish processors and distributors
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Konferencja:
    The International Conference on Strategic Innovative Marketing and Tourism (ICSIMAT) 2018 (rok: 2019, ), Wydawca: Springer
    Data:
    konferencja 17-21.10.2018.
    Status:
    Opublikowana
  1. cała książka
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Książka:
    Oświadczenia zdrowotne i żywieniowe na rynku produktów żywnościowych (rok: 2020, tom: jeden, strony: 398 stron), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
    Status:
    Opublikowana
  2. Znaczenie marki na rynku ekologicznych produktów żywnościowych
    Autorzy:
    Paweł Bryła
    Książka:
    Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu (rok: 2020, tom: jeden, strony: 30-58), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana