- Differences and similarities in approach to sustainable marketing tools used by SMEs in the food & drink sector in selected European countries, - Autorzy: - E. Rudawska, E. Putek-Szeląg, U. Leusmann 
- Czasopismo: - Przegląd Organizacji  (rok: 2018, tom: 5, strony: 28-34), Wydawca: TONiK 
- Socio-ecological innovations in marketing activities – comparative analysis of Western European countries and Central-Eastern European countries, - Autorzy: - E. Rudawska, E. Frąckiewicz, M. Wiścicka-Fernando 
- Czasopismo: - Economics and Business Review  (rok: 2018, tom: 4(18), no3, strony: 51-69), Wydawca: Poznań University of Economics 
- Postawy menadżerów MSP wobec koncepcji marketingu zrównoważonego – perspektywa wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej - Autorzy: - E. Rudawska, E. Frąckiewicz, M. Wiścicka 
- Czasopismo: - Marketing i Rynek  (rok: 2017, tom: nr 9, strony: 315-322), Wydawca: PWE 
- Socio-ecological innovations in marketing activities – comparative analysis of Western European countries and Central-Eastern European countries, - Autorzy: - E. Rudawska, E. Frąckiewicz, M. Wiścicka-Fernando 
- Czasopismo: - Economics and Business Review  (rok: 2018, tom: 4(18), no3, strony: 51-69), Wydawca: Poznań University of Economics 
- The development of food retail formats – evidence from Poland - Autorzy: - E. Rudawska, K. BIlińska-Reformat 
- Czasopismo: - British Food Journal  (rok: 2018, tom: Vol.120, no 2, strony: 309-324), Wydawca: Emerald Publishing Limited 
- Sustainable Marketing Mix – the Basic Assumptions - Autorzy: - E. Rudawska, E. Frąckiewicz, M. WIścicka 
- Czasopismo: - Polityki Europejskie, Finanse i Marketing  (rok: 2016, tom: 15 (64), strony: 130-138), Wydawca: SGGW Warszawa 
- Sustainable marketing strategies in the food and drink industry: a comparative analysis of B2B and B2C SMEs operating in Europe - Czasopismo: - Journal of Business & Industrial Marketing  (rok: 2018, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Emerald Publishing Limited 
- THE INFLUENCE OF CHANGES IN THE CONTEMPORARY BUSINESS ENVIRONMENT ON COMPANIES' MISSION AND GOALS – THE EXAMPLE OF SELECTED EUROPEAN COUNTRIES - Autorzy: - Edyta Rudawska, Zhanna Belyaeva 
- Czasopismo: - International Journal of Sales, Retailing and Marketing  (rok: 2018, tom: Vol7 no2, strony: 63-72), Wydawca: Access Press UK 
- Sustainable Marketing as a Response to Contemporary Challenges Facing Companies in Poland - Autorzy: - E. Rudawska, E. Frąckiewicz, M. Wiścicka 
- Czasopismo: - International Journal of Management Cases  (rok: 2016, tom: vol. 18 issue 4, strony: 15-29), Wydawca: CIRCLE Research Centre 
- The development of food retail formats – evidence from Poland - Autorzy: - E. Rudawska, K. BIlińska-Reformat 
- Czasopismo: - British Food Journal  (rok: 2018, tom: Vol.120, no 2, strony: 309-324), Wydawca: Emerald Publishing Limited 
- Employees as internal stakeholders in the concept of sustainable marketing – a comparative analysis of European and Asian market - Autorzy: - E. Rudawska, S. Weerasiri, M. Wiścicka-Fernando 
- Czasopismo: - International Journal of Contemporary Management  (rok: 2018, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Uniwersytet Jagielloński 
- Percepcja koncepcji marketingu zrównoważonego przez menadżerów MSP w wybranych krajach Europy i Azji - Czasopismo: - Przedsiębiorczość i Zarządzanie  (rok: 2019, tom: XX Zeszyt 6, strony: 351-364), Wydawca: SAN 
- Sustainable marketing strategies in the food and drink industry: a comparative analysis of B2B and B2C SMEs operating in Europe - Czasopismo: - Journal of Business & Industrial Marketing  (rok: 2018, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Emerald Publishing Limited 
- THE INFLUENCE OF CHANGES IN THE CONTEMPORARY BUSINESS ENVIRONMENT ON COMPANIES' MISSION AND GOALS – THE EXAMPLE OF SELECTED EUROPEAN COUNTRIES - Autorzy: - Edyta Rudawska, Zhanna Belyaeva 
- Czasopismo: - International Journal of Sales, Retailing and Marketing  (rok: 2018, tom: Vol7 no2, strony: 63-72), Wydawca: Access Press UK 
- Differences and similarities in approach to sustainable marketing tools used by SMEs in the food & drink sector in selected European countries, - Autorzy: - E. Rudawska, E. Putek-Szeląg, U. Leusmann 
- Czasopismo: - Przegląd Organizacji  (rok: 2018, tom: 5, strony: 28-34), Wydawca: TONiK