Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Modelowanie opakowań do żywności w oparciu o wartościowanie współzależności funkcji pełnionych przez opakowania i potrzeb społeczno-ekonomicznych konsumentów seniorów.

2014/13/B/HS4/00482

Słowa kluczowe:

opakowania do żywności potrzeby konsumentów seniorów macierz Lockharta eye-tracking

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_11: Warunki i jakość życia, dochody, ubóstwo

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Towaroznawstwa

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Jarosław Świda 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 171 900 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-02-01

Zakończenie projektu: 2018-02-17

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Komputer i monitor.
  2. Program do projektowania opakowań ArtiosCAD. Za kwotę 50 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (2)
  1. Identification of problems arising during manual handling of food packaging by older consumers in Poland
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Michał Halagarda, Anna Prusak, Stanisław Popek
    Czasopismo:
    Packaging Technology and Science (rok: 2019, ), Wydawca: © John Wiley & Sons Ltd
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1002/pts.2478 - link do publikacji
  2. Perceptions of older consumers regarding food packaging as a prerequisite for its improvement: A case study of Polish market
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Michał Halagarda, Stanisław Popek
    Czasopismo:
    International Journal of Consumer Studies (rok: 2018, tom: 42, strony: 45300), Wydawca: © John Wiley & Sons Ltd
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/ijcs.12427 - link do publikacji
  3. Ograniczenia funkcji komunikacyjnej opakowań produktów spożywczych użytkowanych przez starszych konsumentów
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Aldona Migała-Warchoł
    Czasopismo:
    Modern Management Review (rok: 2016, tom: 23(3), strony: 183-197), Wydawca: Politechnika Rzeszowska
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7862/rz.2016.mmr.34 - link do publikacji
  4. Opportunities for development of entrepreneurship in the range of product adjustment to the needs of the elderly
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Ewa Kubejko-Polańska
    Czasopismo:
    Humanities and Social Sciences (rok: 2017, tom: 24(3), strony: 299-310), Wydawca: Politechnika Rzeszowska
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7862/rz.2017.hss.60 - link do publikacji
  5. Improving food packaging in respect of structural changes related to society ageing
    Autorzy:
    Agnieszka Cholewa-Wójcik, Jarosław Świda
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Społecznej w Ostrołęce (rok: 2016, tom: nr 2(21), strony: 181-191), Wydawca: Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
    Status:
    Opublikowana
  6. Starszy konsument wyzwaniem dla branży opakowań produktów spożywczych
    Autorzy:
    Jarosław Świda
    Czasopismo:
    Opakowanie (rok: 2017, tom: nr 6, strony: 73-77), Wydawca: Sigma-NOT
    Status:
    Opublikowana
  1. Tendencies of mineral water packaging changes preferred by the elderly consumers in Poland
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Ewa Jaracz
    Konferencja:
    20th IGWT Symposium Commodity Science in a Changing World (rok: 2016, ), Wydawca: University of Economics, Varna-Bulgaria
    Data:
    konferencja 12-16 września
    Status:
    Opublikowana
  2. Determinants of creating innovation in packaging for older consumer
    Autorzy:
    Jarosław Świda, Agnieszka Cholewa-Wójcik, Agnieszka Kawecka
    Konferencja:
    The International Business Conference 2016: Searching for Innovative and Creative Business Solutions (rok: 2016, ), Wydawca: Vilniaus Kolegija/University of Applied Sciences, Vilnius - Lithuania
    Data:
    konferencja 28 kwietnia
    Status:
    Opublikowana