Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Klasa włączająca jako środowisko edukacyjne dla uczniów sprawnych

2012/07/B/HS6/01442

Słowa kluczowe:

edukacja włączająca uczniowie sprawni osiągnięcia szkolne klimat klasy gimnazjum

Deskryptory:

  • HS6_10: Pedagogika specjalna
  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Wydział Nauk Pedagogicznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Grzegorz Szumski 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 642 851 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-06-01

Zakończenie projektu: 2017-06-19

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  1. Edukacja włączająca – niedokończony projekt
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski
    Czasopismo:
    Ruch Pedagogiczny (rok: 2014, tom: LXXXV(4), strony: 127-139), Wydawca: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP
    Status:
    Opublikowana
  2. Parents' engagement in the education of lower secondary school students with and without special educational needs – which strategies bring expected results?
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2017, tom: 141(2), strony: 63-77), Wydawca: Instytut Badań Edukacyjnych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24131/3724.170204 - link do publikacji
  3. Teachers' Effect on Students' Creative Self-Beliefs Is Moderated by Students' Gender
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Jacek Gralewski, Grzegorz Szumski
    Czasopismo:
    Learning and Individual Differences (rok: 2015, tom: 44, strony: 45299), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  4. Psychosocial Functioning and School Achievement of Children With Mild Intellectual Disability in Polish Special, Integrative, and Mainstream Schools
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski and Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities (rok: 2014, tom: 11, strony: 99-108), Wydawca: wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/jppi.12076 - link do publikacji
  5. Rodzicielskie zaangażowanie w naukę gimnazjalistów sprawnych i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Edukacja (rok: 2015, tom: 135(4), strony: 91-106), Wydawca: IBE
    Status:
    Opublikowana
  6. Academic achievement of students without special educational needs in inclusive classrooms: A meta-analysis
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski, Joanna Smogorzewska and Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Educational Research Review (rok: 2017, tom: 21, strony: 33-54), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.edurev.2017.02.004 - link do publikacji
  7. Exploring the Pygmalion Effect: The Role of Teachers' Expectations, Academic Self-Concept, and Class Context in Students' Math Achievement
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski & Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Contemporary Educational Psychology (rok: 2018, tom: xxx, strony: 13516), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona