Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Między wielką rybą w małym stawie a pławieniem się w cudzym blasku: konsekwencje porównań społecznych w klasie i szkole dla obrazu siebie i osiągnięć szkolnych gimnazjalistów

2012/07/B/HS6/01434

Słowa kluczowe:

porównania społeczne włączanie segregacja efekt kontrastu efekt asymilacji

Deskryptory:

  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Wydział Nauk Pedagogicznych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Maciej Karwowski 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 4 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 499 750 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-06-20

Zakończenie projektu: 2016-12-19

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Program Mplus. Za kwotę 6 000 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (10)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. The order matters: Asking about creative activity calibrates creative self-concept. IF: 1,21
    Autorzy:
    Marta Czerwonka, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity Research Journal (rok: 2018, tom: 30, strony: 179-186), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10400419.2018.1446499 - link do publikacji
  2. Exploring creative mindsets: Variable and person-centered approaches. IF: 2,75
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Ryan Royston, Roni Reiter-Palmon
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2018, tom: w druku, strony: brak), Wydawca: APA
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1037/aca0000170 - link do publikacji
  3. Czy obecność uczniów zdolnych w klasie zagraża akademickiemu obrazowi siebie ich rówieśników
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Grzegorz Szumski
    Czasopismo:
    Psychologia Wychowawcza (rok: 2015, tom: 8, strony: 70-87), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/00332860.1178623 - link do publikacji
  4. Teachers' Effect on Students' Creative Self-Beliefs Is Moderated by Students' Gender IF: 1,62
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Jacek Gralewski, Grzegorz Szumski
    Czasopismo:
    Learning and Individual Differences (rok: 2015, tom: 44, strony: 44569), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  5. Emotional and Social Integration and the Big-Fish-Little-Pond Effect among Students with and without Disabilities IF: 1,61
    Autorzy:
    Grzegorz Szumski, Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Learning and Individual Differences (rok: 2015, tom: 43, strony: 63-74), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.lindif.2015.08.037 - link do publikacji
  6. Peers effect on students' creative self-concept IF: 1,91
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Journal of Creative Behavior (rok: 2015, tom: 49, strony: 211-225), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/jocb.102 - link do publikacji
  7. Dynamic of the Creative Self-Concept: Changes and Reciprocal Relations between Creative Self-efficacy and Creative Personal Identity IF: 1,61
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity Research Journal (rok: 2016, tom: 28, strony: 99-104), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/10400419.2016.1125254 - link do publikacji
  8. Creative Behavior as Agentic Action IF: 2,75
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Ronald A. Beghetto
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2018, tom: w druku, strony: brak), Wydawca: APA
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  9. Big Five, Huge Two and Creative Self-beliefs: A Meta-analysis IF: 3,01
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Izabela Lebuda
    Czasopismo:
    Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts (rok: 2015, tom: -, strony: -), Wydawca: APA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/aca0000035 - link do publikacji
  10. Development of the Creative Self-Concept
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Czasopismo:
    Creativity: Theories - Research - Applications (rok: 2015, tom: 2, strony: 165-179), Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/ctra-2015-0019 - link do publikacji
  1. Creative Self-Concept: A Surface Characteristic of Creative Personality
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Izabela Lebuda
    Książka:
    Cambridge Handbook of Creativity and Personality (rok: 2017, tom: -, strony: 84-101), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
  2. Creative Self-Beliefs: Their Nature, Development and Correlates
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Baptiste Barbot
    Książka:
    The Cambridge Companion to Creativity and Reason in Cognitive Development (rok: 2015, tom: -, strony: 302-326), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
  3. O wielkiej rybie w małym stawie
    Autorzy:
    Maciej Karwowski, Grzegorz Szumski
    Książka:
    EDUKACJA i NIERÓWNOŚĆ. TRAJEKTORIE SUKCESU I MARGINALIZACJI (rok: 2014, tom: -, strony: 147-163), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
  4. Edukacja dla innowacji
    Autorzy:
    Maciej Karwowski
    Książka:
    Innowacyjna polityka społeczna (rok: 2015, tom: -, strony: 259-274), Wydawca: Wyższa Szkoła Pedagogiczna imienia Janusza Korczaka
    Status:
    Opublikowana