Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Podstawowe elementy wzrokowych bodźców emocjonalnych, wyodrębnione za pomocą komputerowej analizy obrazu, opartej o model funkcjonowania kory wzrokowej oraz badanie ich wpływu na mechanizmy uwagi z użyciem technik neuroobrazowania.

2012/07/E/HS6/01046

Słowa kluczowe:

uwaga percepcja wzrokowa emocje komputerowa analiza obrazu

Deskryptory:

  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Michał Kuniecki 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 2 - ogłoszony 2012-09-15

Przyznana kwota: 612 616 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-09-03

Zakończenie projektu: 2019-03-02

Planowany czas trwania projektu: 54 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. Disentangling brain activity related to the processing of emotional visual information and emotional arousal IF: 4,698
    Autorzy:
    Michał Kuniecki; Kinga Wołoszyn; Aleksandra Domagalik; Joanna Pilarczyk
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2017, tom: I, strony: 44935), Wydawca: Springer International Publishing AG.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-017-1576-y - link do publikacji
  2. Effects of Scene Properties and Emotional Valence on Brain Activations: A Fixation-Related fMRI Study IF: 3,2
    Autorzy:
    Michał Kuniecki; Kinga Wołoszyn; Aleksandra Domagalik; Joanna Pilarczyk
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2017, tom: 11, strony: 44937), Wydawca: Frontiers Media SA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2017.00429 - link do publikacji
  3. The color red attracts attention in an emotional context. An ERP study IF: 3,626
    Autorzy:
    Kuniecki, M., Pilarczyk, J., Wichary, S.
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2015, tom: 9, strony: 44940), Wydawca: Frontiers Media SA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2015.00212 - link do publikacji
  4. Emotional content of an image attracts attention more than visually salient features in various signal-to-noise ratio conditions IF: 2,393
    Autorzy:
    Pilarczyk, J., Kuniecki, M.J.
    Czasopismo:
    Journal of Vision (rok: 2014, tom: 14, strony: 44945), Wydawca: The association for research in vision and ophthalmology
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1167/14.12.4 - link do publikacji
  5. Are emotional objects visually salient? The Emotional Maps Database IF: 2,479
    Autorzy:
    Joanna Pilarczyk, Weronika Ewa Janeczko, Radosław Sterna, Michał Kuniecki
    Czasopismo:
    Journal of Visual Communication and Image Representation (tom: bd, strony: bd), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona