Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Ruch i zmiana obiektu jako czynniki wyzwalające sterowane pojęciowo procesy uwagi na różnych etapach rozwoju poznawczego.

2012/05/B/HS6/03713

Słowa kluczowe:

Przedmiot Liczba Uwaga kierowana pojęciowo Ruch przedmiotu Zmiana przedmiotu Rozwój pojeciowy Niemowlęta Okres przedszkolny

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Maciej Haman 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: OPUS 3 - ogłoszony 2012-03-15

Przyznana kwota: 131 500 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-01-30

Zakończenie projektu: 2015-01-29

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. Perceived motion and operational momentum: How speed, distance and time influence two-digit arithmetic IF: 2,99
    Autorzy:
    Maciej Haman, Hubert Młodzianowski, Michał Gołębiewski
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2021, tom: 12, strony: 653423), Wydawca: Frontiers Media SA
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2021.653423 - link do publikacji
  2. Linear, not Log? Non-symbolic Number-line Estimation in 3- to 5-year-old Children IF: 2,978
    Autorzy:
    Maciej Haman
    Czasopismo:
    Cognitive Development , Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  3. How number-space relationships are assessed before formal schooling: A taxonomy proposal IF: 2,8
    Autorzy:
    Patro, K., Nuerk, H. C., Cress, U., & Haman, M
    Czasopismo:
    Frontiers i Psychology (section Developmental Psychology) (rok: 2014, tom: 5, strony: 419), Wydawca: Frontiersin.org
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2014.00419 - link do publikacji
  4. Moving attention along the mental number-line in preschool age: Study of the operational momentum in 3- to 5-year old children's non-symbolic arithmetic IF: 4,078
    Autorzy:
    Maciej Haman, Katarzyna Lipowska
    Czasopismo:
    Developmental Science (rok: 2020, tom: Early View, strony: e13007 1-15), Wydawca: John Wiley & Sons Ltd
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/desc.13007 - link do publikacji
  5. Playing reading, using hands: Which activities are linked to number-space processing in preschool children? IF: 0,38
    Autorzy:
    Patro, K., Haman, M.
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2017, tom: 21, strony: 325-351), Wydawca: DeGruyter (impact factor wg metody SNIP, informacja na stronie wydawcy)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/plc-2017-0016 - link do publikacji
  1. Wiedza wrodzona
    Autorzy:
    Haman, M., Gut, A.
    Książka:
    Przewodnik po kognitywistyce (red. J. Bremmer) (rok: 2016, tom: -, strony: 681-712), Wydawca: WAM: Kraków
    Status:
    Opublikowana