Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości społecznej w województwie pomorskim.

2011/03/D/HS4/04326

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość przedsiębiorczość społeczna przedsiębiorstwo społeczne innowacja społeczna

Deskryptory:

  • HS4_8: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne
  • HS4_15: Inne zagadnienia pokrewne
  • HS5_9: Polityka społeczna (w tym: polityka dotycząca ludności, zagadnienia zabezpieczenia społecznego, tzw. trzeci sektor, pomoc społeczna, gerontologia społeczna, governance i instytucje dialogu społecznego)

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

woj. pomorskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Marzena Starnawska 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: SONATA 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 89 570 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-08-07

Zakończenie projektu: 2017-08-06

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (18)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (6)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Analiza dobrych praktyk ekonomii społecznej w Polsce - o zasobach, ich pozyskiwaniu w przedsiębiorczości społecznej
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski (rok: 2015, tom: 2, strony: 119-135), Wydawca: Wydawnictwo UW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1733-9758.2015.19.9 - link do publikacji
  2. Exploring governance among social cooperatives - three models from Poland
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Social Sciences (rok: 2015, tom: 90(4), strony: 78-95), Wydawca: KUT
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5755/j01.ss.90.4.14257 - link do publikacji
  3. SOCIAL ENTREPRENEURSHIP AVENUES FOR THE FIELD DEVELOPMENT THROUGH RESEARCH PARADIGM INTERSECTION DISCUSSION
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Humanities and Social Sciences (rok: 2016, tom: vol. XXI, 23(4), strony: 245-255), Wydawca: Wydział Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7862/rz.2016.hss.74 - link do publikacji
  4. Social entrepreneurshpi and social enterprise phenomenon: antecedents, processes, impact across cultures and contexts
    Autorzy:
    Starnawska Marzena, Brzozowska Agnieszka
    Czasopismo:
    Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (rok: 2018, tom: 14(2), strony: 45369), Wydawca: Fundacja Cognitione
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7341/20181421 - link do publikacji
  5. Embedded Agency as an Insightful Perspective in Social Entrepreneurship Research
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Problemy Zarządzania (rok: 2018, tom: 16 nr (73), strony: 229 –239), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1644-9584.73.14 - link do publikacji
  6. Odpowiedzialność społeczna biznesu – polifonia strategii, zaangażowania, doświadczeń oraz miar dużych i małych firm
    Autorzy:
    Magdalena Popowska, Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Journal of Management and Finance (rok: 2012, tom: 10(1), strony: 129-140), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana
  7. Zachowanie poprzez sieciowanie w przedsiębiorczości społecznej w odpowiedzi na trudne otoczenie instytucjonalne – przypadek pięciu spółdzielni socjalnych
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Problemy Zarządzania (rok: 2014, tom: vol.12 nr4 (49), strony: 97-116), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1644-9584.49.6 - link do publikacji
  8. CSR in family business - ethnocentric meaning socially responsible
    Autorzy:
    Marzena Starnawska, Magdalena Popowska
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2015, tom: XVI (7) cz. III, strony: 119-132), Wydawca: SAN
    Status:
    Opublikowana
  9. Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Studia BAS (rok: 2015, tom: 4(44), strony: 167-203), Wydawca: Biuro Anaiz Sejmowych
    Status:
    Opublikowana
  10. Przedsiębiorczość społeczna w świetle teorii instytucjonalnej – próba przyczynku teoretycznego
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2017, tom: XVIII, 12, cz.1, strony: 149-160), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Opublikowana
  11. Social entrepreneurship research– challenges, explanations and suggestions for the field development
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Problemy Zarządzania (rok: 2016, tom: Vol 14, 3(61), strony: 13-31), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7172/1644-9584.61.1 - link do publikacji
  12. Methodological challenges in social entrepreneurship - on the nexus of economics and management area
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Zarządzanie Publiczne (rok: 2014, tom: 2(26), strony: 239–247), Wydawca: ISP
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.4467/20843968ZP.14.020.2354 - link do publikacji
  13. Między wspólnotą a biznesem - system rządzenia w przedsiębiorstwie społecznym - studia przypadku
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Przegląd Organizacji (rok: 2016, tom: 1(912), strony: 28-36), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Opublikowana
  14. Przedsiębiorczość społeczna jako przestrzeń rozwiązywania problemów społecznych i realizacja szans przedsiębiorczych – analiza zjawiska
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług. (rok: 2012, tom: 695 (80), strony: 89-95), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Opublikowana
  15. SOCIAL ENTERPRISE IN POLAND: INSTITUTIONAL AND HISTORICAL CONTEXT
    Autorzy:
    Ciepielewska-Kowalik Anna, Pieliński Bartosz, Starnawska Marzena, Szymańska Aleksandra
    Czasopismo:
    ICSEM Working Papers (rok: 2015, tom: no 11, strony: 11689), Wydawca: H EC Management School, University of Liege
    Status:
    Opublikowana
  16. Social entrepreneurship and its hybridity determining resource challenges and chances
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA (rok: 2016, tom: 4(5), strony: 38-53), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  17. Social entrepreneurship and its hybridity determining resource challenges and chances
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Czasopismo:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2016, tom: vol.4 no.5, strony: 38-53), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.18559/SOEP.2016.5.3 - link do publikacji
  18. Wykorzystanie zasobów przez majsterkowanie W przedsiębiorczości społecznej – konieczność czy alternatywa
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 849, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (rok: 2015, tom: nr 39 t.3, strony: 169-181), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Opublikowana
  1. Social Entrepreneurship through Cooperatives: Founder Insights
    Autorzy:
    O'Shea', N., Huybrechts, B., Nelson, D., Nelson T., Trasiani, G., Harris, K., Pashov, R., Starnawska, M., Esposito, G., Carobolante, A.M., Dufays, F.
    Konferencja:
    10th New York University Stern Conference on Social Entrepreneurship (rok: 2013, ), Wydawca: NYStern University
    Data:
    konferencja 6-8.11.2-13
    Status:
    Opublikowana
  2. Resourcing in social enterprise – content analysis of 'good practices' profiled in 'Atlas of social economy' in Poland
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Konferencja:
    5th EMES International Research Conference on Social Enterprise (rok: 2015, ), Wydawca: University of Liege, EMES
    Data:
    konferencja 30 June-3 July 2015
    Status:
    Opublikowana
  3. Exploring the role of social networks among entrepreneurial Polish immigrants
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Konferencja:
    European Academy of Management (rok: 2013, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 26-29.06.2013
    Status:
    Opublikowana
  4. Revising entrepreneurial orientation construct in a social enterprise
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Konferencja:
    16th International Conference BUSINESS AND NON-PROFIT ORGANIZATIONS FACING INCREASED COMPETITION AND GROWING CUSTOMERS' DEMANDS (rok: 2017, ), Wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu –National - Louis University
    Data:
    konferencja 19-20 czerwiec 2017
    Status:
    Opublikowana
  5. About being entrepreneurial in challenging environments – theorizing on the social enterprise behavior in Poland
    Autorzy:
    Marzena Starnawska
    Konferencja:
    European Academy of Management (rok: 2015, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 17-20 June 2015
    Status:
    Opublikowana
  6. REVISING ENTREPRENEURIAL ORIENTATION (EO) IN SOCIAL ENTREPRENEURSHIP, QUALITATIVE EVIDENCE FROM WORK INTEGRATION SOCIAL ENTERPRISES (WISES) FROM POLAN
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Konferencja:
    European Academy of Management (rok: 2017, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 21-24 czerwca
    Status:
    Opublikowana
  1. Przypadek przedsiębiorstwa społecznego – O jednej spółdzielni socjalnej i jej prezesie
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Książka:
    Przedsiębiorczość. Studia przypadków (rok: 2016, tom: 1, strony: 79-92), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe WZ UW
    Status:
    Opublikowana
  2. Social enterprises as a fertile ground for reducing social and economic exclusion – good practice examples from Poland
    Autorzy:
    Starnawska Marzena
    Książka:
    Development of the enterprises' competitiveness in the context of demographic challenges (rok: 2013, tom: 11, strony: 297-304), Wydawca: Baltic Sea Academy
    Status:
    Opublikowana
  3. The Successful Case of Social Cooperative 50+ As an Example of Value Creation
    Autorzy:
    Starnawska Marzena, Olczyk Magdalena
    Książka:
    Corporate Social Responsibilities and Women's Enterpreneurship around the Mare Balticum (rok: 2013, tom: 10, strony: 283-291), Wydawca: Baltic Sea Academy
    Status:
    Opublikowana