Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Determinants of social entrepreneurship development in Pomorskie Voivodeship.

2011/03/D/HS4/04326

Keywords:

entrepreneurship social entrepreneurship social enterprise social innovation

Descriptors:

  • HS4_8: Behavioral economics, consumption and consumer behavior, marketing
  • HS4_15: Land management, urban studies
  • HS5_9: Social policy (incl. social security, NGOs, social aid, social gerontology, governance and institutions of social dialogue)

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Politechnika Gdańska, Wydział Zarządzania i Ekonomii

woj. pomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Marzena Starnawska 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: SONATA 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 89 570 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-07

Project end date (Y-m-d): 2017-08-06

Project duration:: 60 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (18)
  • Articles in post-conference publications (6)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Analiza dobrych praktyk ekonomii społecznej w Polsce - o zasobach, ich pozyskiwaniu w przedsiębiorczości społecznej
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski (rok: 2015, tom: 2, strony: 119-135), Wydawca: Wydawnictwo UW
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/1733-9758.2015.19.9 - link to the publication
  2. Exploring governance among social cooperatives - three models from Poland
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Social Sciences (rok: 2015, tom: 90(4), strony: 78-95), Wydawca: KUT
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5755/j01.ss.90.4.14257 - link to the publication
  3. SOCIAL ENTREPRENEURSHIP AVENUES FOR THE FIELD DEVELOPMENT THROUGH RESEARCH PARADIGM INTERSECTION DISCUSSION
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Humanities and Social Sciences (rok: 2016, tom: vol. XXI, 23(4), strony: 245-255), Wydawca: Wydział Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7862/rz.2016.hss.74 - link to the publication
  4. Social entrepreneurshpi and social enterprise phenomenon: antecedents, processes, impact across cultures and contexts
    Authors:
    Starnawska Marzena, Brzozowska Agnieszka
    Academic press:
    Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (rok: 2018, tom: 14(2), strony: 45369), Wydawca: Fundacja Cognitione
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7341/20181421 - link to the publication
  5. Embedded Agency as an Insightful Perspective in Social Entrepreneurship Research
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Problemy Zarządzania (rok: 2018, tom: 16 nr (73), strony: 229 –239), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/1644-9584.73.14 - link to the publication
  6. Odpowiedzialność społeczna biznesu – polifonia strategii, zaangażowania, doświadczeń oraz miar dużych i małych firm
    Authors:
    Magdalena Popowska, Marzena Starnawska
    Academic press:
    Journal of Management and Finance (rok: 2012, tom: 10(1), strony: 129-140), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Published
  7. Zachowanie poprzez sieciowanie w przedsiębiorczości społecznej w odpowiedzi na trudne otoczenie instytucjonalne – przypadek pięciu spółdzielni socjalnych
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Problemy Zarządzania (rok: 2014, tom: vol.12 nr4 (49), strony: 97-116), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/1644-9584.49.6 - link to the publication
  8. CSR in family business - ethnocentric meaning socially responsible
    Authors:
    Marzena Starnawska, Magdalena Popowska
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2015, tom: XVI (7) cz. III, strony: 119-132), Wydawca: SAN
    Status:
    Published
  9. Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Studia BAS (rok: 2015, tom: 4(44), strony: 167-203), Wydawca: Biuro Anaiz Sejmowych
    Status:
    Published
  10. Przedsiębiorczość społeczna w świetle teorii instytucjonalnej – próba przyczynku teoretycznego
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Przedsiębiorczość i Zarządzanie (rok: 2017, tom: XVIII, 12, cz.1, strony: 149-160), Wydawca: Społeczna Akademia Nauk
    Status:
    Published
  11. Social entrepreneurship research– challenges, explanations and suggestions for the field development
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Problemy Zarządzania (rok: 2016, tom: Vol 14, 3(61), strony: 13-31), Wydawca: Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Published
    DOI:
    10.7172/1644-9584.61.1 - link to the publication
  12. Methodological challenges in social entrepreneurship - on the nexus of economics and management area
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Zarządzanie Publiczne (rok: 2014, tom: 2(26), strony: 239–247), Wydawca: ISP
    Status:
    Published
    DOI:
    10.4467/20843968ZP.14.020.2354 - link to the publication
  13. Między wspólnotą a biznesem - system rządzenia w przedsiębiorstwie społecznym - studia przypadku
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Przegląd Organizacji (rok: 2016, tom: 1(912), strony: 28-36), Wydawca: TNOiK
    Status:
    Published
  14. Przedsiębiorczość społeczna jako przestrzeń rozwiązywania problemów społecznych i realizacja szans przedsiębiorczych – analiza zjawiska
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne problemy usług. (rok: 2012, tom: 695 (80), strony: 89-95), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  15. SOCIAL ENTERPRISE IN POLAND: INSTITUTIONAL AND HISTORICAL CONTEXT
    Authors:
    Ciepielewska-Kowalik Anna, Pieliński Bartosz, Starnawska Marzena, Szymańska Aleksandra
    Academic press:
    ICSEM Working Papers (rok: 2015, tom: no 11, strony: 11689), Wydawca: H EC Management School, University of Liege
    Status:
    Published
  16. Social entrepreneurship and its hybridity determining resource challenges and chances
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA (rok: 2016, tom: 4(5), strony: 38-53), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
    Status:
    Published
  17. Social entrepreneurship and its hybridity determining resource challenges and chances
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Academic press:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2016, tom: vol.4 no.5, strony: 38-53), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.18559/SOEP.2016.5.3 - link to the publication
  18. Wykorzystanie zasobów przez majsterkowanie W przedsiębiorczości społecznej – konieczność czy alternatywa
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 849, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (rok: 2015, tom: nr 39 t.3, strony: 169-181), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  1. Social Entrepreneurship through Cooperatives: Founder Insights
    Authors:
    O'Shea', N., Huybrechts, B., Nelson, D., Nelson T., Trasiani, G., Harris, K., Pashov, R., Starnawska, M., Esposito, G., Carobolante, A.M., Dufays, F.
    Conference:
    10th New York University Stern Conference on Social Entrepreneurship (rok: 2013, ), Wydawca: NYStern University
    Data:
    konferencja 6-8.11.2-13
    Status:
    Published
  2. Resourcing in social enterprise – content analysis of 'good practices' profiled in 'Atlas of social economy' in Poland
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Conference:
    5th EMES International Research Conference on Social Enterprise (rok: 2015, ), Wydawca: University of Liege, EMES
    Data:
    konferencja 30 June-3 July 2015
    Status:
    Published
  3. Exploring the role of social networks among entrepreneurial Polish immigrants
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Conference:
    European Academy of Management (rok: 2013, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 26-29.06.2013
    Status:
    Published
  4. Revising entrepreneurial orientation construct in a social enterprise
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Conference:
    16th International Conference BUSINESS AND NON-PROFIT ORGANIZATIONS FACING INCREASED COMPETITION AND GROWING CUSTOMERS' DEMANDS (rok: 2017, ), Wydawca: Wyższa Szkoła Biznesu –National - Louis University
    Data:
    konferencja 19-20 czerwiec 2017
    Status:
    Published
  5. About being entrepreneurial in challenging environments – theorizing on the social enterprise behavior in Poland
    Authors:
    Marzena Starnawska
    Conference:
    European Academy of Management (rok: 2015, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 17-20 June 2015
    Status:
    Published
  6. REVISING ENTREPRENEURIAL ORIENTATION (EO) IN SOCIAL ENTREPRENEURSHIP, QUALITATIVE EVIDENCE FROM WORK INTEGRATION SOCIAL ENTERPRISES (WISES) FROM POLAN
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Conference:
    European Academy of Management (rok: 2017, ), Wydawca: EURAM
    Data:
    konferencja 21-24 czerwca
    Status:
    Published
  1. Przypadek przedsiębiorstwa społecznego – O jednej spółdzielni socjalnej i jej prezesie
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Book:
    Przedsiębiorczość. Studia przypadków (rok: 2016, tom: 1, strony: 79-92), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe WZ UW
    Status:
    Published
  2. Social enterprises as a fertile ground for reducing social and economic exclusion – good practice examples from Poland
    Authors:
    Starnawska Marzena
    Book:
    Development of the enterprises' competitiveness in the context of demographic challenges (rok: 2013, tom: 11, strony: 297-304), Wydawca: Baltic Sea Academy
    Status:
    Published
  3. The Successful Case of Social Cooperative 50+ As an Example of Value Creation
    Authors:
    Starnawska Marzena, Olczyk Magdalena
    Book:
    Corporate Social Responsibilities and Women's Enterpreneurship around the Mare Balticum (rok: 2013, tom: 10, strony: 283-291), Wydawca: Baltic Sea Academy
    Status:
    Published