Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Historia idei komunikacji. Analiza przekształceń praktyk komunikacyjnych i ich społecznych uwarunkowań w perspektywie filozofii kultury

2011/03/D/HS1/00388

Słowa kluczowe:

komunikacja kultura społeczeństwo język historia idei

Deskryptory:

  • HS1_5: Filozofia człowieka, teorie osoby, filozofia kultury, filozofia społeczna
  • HS2_14: Kulturoznawstwo (w tym: współczesne studia kulturowe i antropologiczno-kulturowe)
  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa

Panel:

HS1 - Fundamentalne pytania o naturę człowieka i otaczającej go rzeczywistości: filozofia, nauki o poznaniu, religioznawstwo, teologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Społecznych

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Michał Wendland 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: SONATA 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 347 616 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-08-09

Zakończenie projektu: 2016-08-08

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (10)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. Collective Views of Communication as the Subject of Communication History
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Czasopismo:
    Annals of the University of Craiova – Philosophy Series (rok: 2014, tom: 34/2, strony: 162-182), Wydawca: University of Craiova
    Status:
    Opublikowana
  2. Communication History and its Research Subject
    Autorzy:
    Emanuel Kulczycki
    Czasopismo:
    Annals of the University of Craiova – Philosophy Series (rok: 2014, tom: 33/1, strony: 132-155), Wydawca: University of Craiova
    Status:
    Opublikowana
  3. On the Development of Scholarly Communication. A Philosophical Approach to the Communication History
    Autorzy:
    Emanuel Kulczycki
    Czasopismo:
    Studia Philosophica Wratislaviensia (rok: 2014, tom: 4, strony: 51-63), Wydawca: Instytut Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Opublikowana
  4. Persuasive argumentation as a cultural practice
    Autorzy:
    Paweł Gałkowski
    Czasopismo:
    Argument: Biannual Philosophical Journal (rok: 2014, tom: -, strony: -), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, IFiS
    Status:
    Opublikowana
  5. Historia komunikacji na tle historii idei i historii mentalności
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Czasopismo:
    Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych (rok: 2014, tom: 26, strony: 221-239), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Opublikowana
  6. O kulturalistycznej teorii komunikacji
    Autorzy:
    Emanuel Kulczycki, Michał Wendland
    Czasopismo:
    Kultura - Media - Teologia (rok: 2014, tom: 16, strony: 45560), Wydawca: UKSW
    Status:
    Opublikowana
  7. What is the Reflexive Historicizing of Communication? A Philosophical Approach
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Czasopismo:
    Lingua Posnaniensis (rok: 2016, tom: -, strony: 45440), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Opublikowana
  8. Historia historii komunikacji w zarysie
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Czasopismo:
    Media - Kultura - Komunikacja społeczna (rok: 2014, tom: 10, strony: 45623), Wydawca: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWM
    Status:
    Opublikowana
  9. Historia idei komunikacji: przesłanki do badań nad przekształceniami zbiorowych wyobrażeń o komunikacji
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Czasopismo:
    Lingua ac Communitas (rok: 2013, tom: 23, strony: 41-68), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Instytut Filozofii UAM
    Status:
    Opublikowana
  10. On the Philosophical Status of the Transmission Metaphor
    Autorzy:
    Emanuel Kulczycki
    Czasopismo:
    Central European Journal of Communication (rok: 2014, tom: 7, strony: 175-188), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Opublikowana
  1. -
    Autorzy:
    Michał Wendland
    Książka:
    Filozoficzne i metodologiczne podstawy historii komunikacji (rok: 2014, tom: -, strony: 404), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
  2. -
    Autorzy:
    Michał Wendland (red.), Emanuel Kulczycki, Paweł Gałkowski, Stanisław Kandulski
    Książka:
    Historia idei komunikacji (rok: 2015, tom: -, strony: 351), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana
  3. -
    Autorzy:
    Emanuel Kulczycki
    Książka:
    Dwa aspekty komunikacji (rok: 2015, tom: -, strony: 282), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Opublikowana