Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

History of the Idea of Communication. The Analysis of Transformations of Communication Practice and It's Social Conditions from the Perspective of Philosopy of Culture

2011/03/D/HS1/00388

Keywords:

communication culture society language history of ideas

Descriptors:

  • HS1_5: Philosophy of human, theories of personality, philosophy of culture, social philosophy
  • HS2_14: Cultural studies (incl. contemporary cultural studies and cultural-anthropological studies)
  • HS6_2: Social, political, environmental and intercultural psychology

Panel:

HS1 - Fundamental questions of human existence and the nature of reality: philosophy, cognition, religious studies, theology

Host institution :

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Społecznych

woj. wielkopolskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr hab. Michał Wendland 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: SONATA 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 347 616 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-09

Project end date (Y-m-d): 2016-08-08

Project duration:: 48 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (10)
  • Book publications / chapters in book publications (3)
  1. Collective Views of Communication as the Subject of Communication History
    Authors:
    Michał Wendland
    Academic press:
    Annals of the University of Craiova – Philosophy Series (rok: 2014, tom: 34/2, strony: 162-182), Wydawca: University of Craiova
    Status:
    Published
  2. Communication History and its Research Subject
    Authors:
    Emanuel Kulczycki
    Academic press:
    Annals of the University of Craiova – Philosophy Series (rok: 2014, tom: 33/1, strony: 132-155), Wydawca: University of Craiova
    Status:
    Published
  3. On the Development of Scholarly Communication. A Philosophical Approach to the Communication History
    Authors:
    Emanuel Kulczycki
    Academic press:
    Studia Philosophica Wratislaviensia (rok: 2014, tom: 4, strony: 51-63), Wydawca: Instytut Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Published
  4. Persuasive argumentation as a cultural practice
    Authors:
    Paweł Gałkowski
    Academic press:
    Argument: Biannual Philosophical Journal (rok: 2014, tom: -, strony: -), Wydawca: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, IFiS
    Status:
    Published
  5. Historia komunikacji na tle historii idei i historii mentalności
    Authors:
    Michał Wendland
    Academic press:
    Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych (rok: 2014, tom: 26, strony: 221-239), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Published
  6. O kulturalistycznej teorii komunikacji
    Authors:
    Emanuel Kulczycki, Michał Wendland
    Academic press:
    Kultura - Media - Teologia (rok: 2014, tom: 16, strony: 45560), Wydawca: UKSW
    Status:
    Published
  7. What is the Reflexive Historicizing of Communication? A Philosophical Approach
    Authors:
    Michał Wendland
    Academic press:
    Lingua Posnaniensis (rok: 2016, tom: -, strony: 45440), Wydawca: De Gruyter
    Status:
    Published
  8. Historia historii komunikacji w zarysie
    Authors:
    Michał Wendland
    Academic press:
    Media - Kultura - Komunikacja społeczna (rok: 2014, tom: 10, strony: 45623), Wydawca: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWM
    Status:
    Published
  9. Historia idei komunikacji: przesłanki do badań nad przekształceniami zbiorowych wyobrażeń o komunikacji
    Authors:
    Michał Wendland
    Academic press:
    Lingua ac Communitas (rok: 2013, tom: 23, strony: 41-68), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Instytut Filozofii UAM
    Status:
    Published
  10. On the Philosophical Status of the Transmission Metaphor
    Authors:
    Emanuel Kulczycki
    Academic press:
    Central European Journal of Communication (rok: 2014, tom: 7, strony: 175-188), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
    Status:
    Published
  1. -
    Authors:
    Michał Wendland
    Book:
    Filozoficzne i metodologiczne podstawy historii komunikacji (rok: 2014, tom: -, strony: 404), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Published
  2. -
    Authors:
    Michał Wendland (red.), Emanuel Kulczycki, Paweł Gałkowski, Stanisław Kandulski
    Book:
    Historia idei komunikacji (rok: 2015, tom: -, strony: 351), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Published
  3. -
    Authors:
    Emanuel Kulczycki
    Book:
    Dwa aspekty komunikacji (rok: 2015, tom: -, strony: 282), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
    Status:
    Published