Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Modelowanie i sterowanie w półaktywnych układach zawieszenia pojazdów mechanicznych

2011/01/B/ST7/06027

Słowa kluczowe:

układy półaktywne redukcja drgań tłumik magnetoreologiczny sterowanie zawieszeniem pojazdu model nieliniowy

Deskryptory:

  • ST7_4: Inżynieria systemów, sensoryka, automatyka
  • ST7_1: Inżynieria sterowania
  • ST7_3: Inżynieria symulacji i modelowania

Panel:

ST7 - Inżynieria systemów i komunikacji: elektronika, komunikacja, optoelektronika

Jednostka realizująca:

Politechnika Śląska, Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki

woj. śląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Jerzy Kasprzyk 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: OPUS 1 - ogłoszony 2011-03-15

Przyznana kwota: 477 750 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2011-12-20

Zakończenie projektu: 2014-12-19

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Moduł wi-fi TiWi01-R2 450-0037.
  2. Programator Spectrum Digital - XDS100V2 JTAG.
  3. dedykowany sterownik o dużej mocy obliczeniowej wraz z oprogramowaniem. Za kwotę 30 000 PLN
  4. system pomiarowy w pojeździe eksperymentalnym. Za kwotę 20 000 PLN
  5. skaner laserowy z oprogramowaniem. Za kwotę 20 000 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (15)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Comparison of Control Strategies in a Semi- Active Suspension System of the Experimental ATV IF: 0,21
    Autorzy:
    Piotr Krauze
    Czasopismo:
    Journal of LOW FREQUENCY NOISE, VIBRATION AND ACTIVE CONTROL (rok: 2013, tom: 32, strony: 67-80), Wydawca: MULTI-SCIENCE PUBLISHING COMPANY LTD.
    Status:
    Opublikowana
  2. Fusion of 3D laser scanner and depth images for obstacle recognition in mobile applications IF: 2,319
    Autorzy:
    S. Budzan and J. Kasprzyk
    Czasopismo:
    Optics and Lasers in Engineering (rok: 2016, tom: 77, strony: 230-240), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
  3. Fuzzy Control for Semi-Active Vehicle Suspension IF: 0,21
    Autorzy:
    Sebastian Kurczyk and Marek Pawelczyk
    Czasopismo:
    Journal of LOW FREQUENCY NOISE, VIBRATION AND ACTIVE CONTROL (rok: 2013, tom: 32, strony: 217-226), Wydawca: MULTI-SCIENCE PUBLISHING COMPANY LTD.
    Status:
    Opublikowana
  4. Mixed Skyhook and FxLMS control of a half-car model with magnetorheological dampers IF: 1,823
    Autorzy:
    P. Krauze and J. Kasprzyk
    Czasopismo:
    Mechatronics , Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  5. Vibration control for an experimental off-road vehicle using magnetorheological dampers
    Autorzy:
    Krauze P., Kasprzyk J.
    Czasopismo:
    VIBROENGINEERING PROCEDIA (rok: 2014, tom: vol. 3, strony: 306-312), Wydawca: JVE INTERNATIONAL LTD.
    Status:
    Opublikowana
  1. Automotive MR damper modeling for semi-active vibration control
    Autorzy:
    Kasprzyk J., Wyrwał J., Krauze P.
    Konferencja:
    2014 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics (AIM) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 8-11.07.2014
    Status:
    Opublikowana
  2. LQR SEMI-ACTIVE SUSPENSION CONTROL FOR AN ALL-TERRAIN VEHICLE
    Autorzy:
    Mateusz Wolnica and Marek Pawełczyk
    Konferencja:
    11th Conference on Active Noise and Vibration Control Methods (rok: 2013, ), Wydawca: AGH University of Science and Technology
    Data:
    konferencja 26-29.05.2013
    Status:
    Opublikowana
  3. Modelling and Identification of Magnetorheological Vehicle Suspension
    Autorzy:
    Piotr Krauze
    Konferencja:
    17th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR) (rok: 2012, ), Wydawca: IEEE Xplore Digital Library
    Data:
    konferencja 27-30.08.2012
    Status:
    Opublikowana
  4. SEMI-ACTIVE VIBRATION CONTROL WITH ON-LINE IDENTIFICATION OF THE INVERSE MR DAMPER MODEL
    Autorzy:
    Kasprzyk J., Krauze P.
    Konferencja:
    The 21st Congress on Sound and Vibration ICSV21 (rok: 2014, ), Wydawca: International Institute of Acoustics & Vibration
    Data:
    konferencja 13-17.07.2014
    Status:
    Opublikowana
  5. Vibration control for a half-car model with adaptation of the magnetorheological damper model
    Autorzy:
    Kasprzyk J., Krauze P.
    Konferencja:
    6th International Conference on Modelling, Identification and Control (ICMIC 2014) (rok: 2014, ), Wydawca: Swinburne University of Technology
    Data:
    konferencja 3-5.12.2014
    Status:
    Opublikowana
  6. A Fuzzy Inverse MR Damper Model for Vehicle Vibration Control
    Autorzy:
    Marek Pawelczyk and Sebastian Kurczyk
    Konferencja:
    20th International Congress on Sound and Vibration ICSV20 (rok: 2013, ), Wydawca: International Institute of Acoustics & Vibration
    Data:
    konferencja 7-11.07.2013
    Status:
    Opublikowana
  7. COMPARISON OF CONTROL STRATEGIES IN A SEMIACTIVE SUSPENSION SYSTEM OF THE EXPERIMENTAL ATV
    Autorzy:
    Piotr Krauze
    Konferencja:
    11th Conference on Active Noise and Vibration Control Methods (rok: 2013, ), Wydawca: AGH University of Science and Technology
    Data:
    konferencja 26-29.05.2013
    Status:
    Opublikowana
  8. Fuzzy control for semi-active vehicle suspension
    Autorzy:
    Sebastian Kurczyk and Marek Pawełczyk
    Konferencja:
    11th Conference on Active Noise and Vibration Control Methods (rok: 2013, ), Wydawca: AGH University of Science and Technology
    Data:
    konferencja 26-29.05.2013
    Status:
    Opublikowana
  9. MR DAMPER INVERSE MODELING DEPENDENT ON OPERATING CONDITIONS
    Autorzy:
    Mateusz Wolnica and Marek Pawełczyk
    Konferencja:
    11th Conference on Active Noise and Vibration Control Methods (rok: 2013, ), Wydawca: AGH University of Science and Technology
    Data:
    konferencja 26-29.05.2013
    Status:
    Opublikowana
  10. OBSERVER BASED HALF-CAR MODEL IDENTIFICATION OF MAGNETORHEOLOGICAL VEHICLE SUSPENSION
    Autorzy:
    Piotr Krauze
    Konferencja:
    19th International Congress on Sound and Vibration (ICSV 19) (rok: 2012, ), Wydawca: International Institute of Acoustics & Vibration
    Data:
    konferencja 8-12.07.2012
    Status:
    Opublikowana
  11. True RMS-based Inverse MR Damper Model for a Semi- Active System
    Autorzy:
    Krzysztof Plaza
    Konferencja:
    18th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR) (rok: 2013, ), Wydawca: IEEE Xplore Digital Library
    Data:
    konferencja 26-29.08.2013
    Status:
    Opublikowana
  12. FxLMS Algorithm with Preview for Vibration Control of a Half-Car Model with Magnetorheological Dampers
    Autorzy:
    Krauze P., Kasprzyk J.
    Konferencja:
    2014 IEEE/ASME International Conference on Advanced Intelligent Mechatronics (AIM) (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 8-11.07.2014
    Status:
    Opublikowana
  13. IDENTIFICATION OF A MAGNETORHEOLOGICAL DAMPER FOR SEMI-ACTIVE VIBRATION CONTROL
    Autorzy:
    Jerzy Kasprzyk, Krzysztof Plaza and Janusz Wyrwal
    Konferencja:
    19th International Congress on Sound and Vibration (ICSV 19) (rok: 2012, ), Wydawca: International Institute of Acoustics & Vibration
    Data:
    konferencja 8-12.07.2012
    Status:
    Opublikowana
  14. Neural Network Based LQ Control of a Semiactive Quarter-Car Model
    Autorzy:
    Piotr Krauze and Jerzy Kasprzyk
    Konferencja:
    18th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics (MMAR) (rok: 2013, ), Wydawca: IEEE Xplore Digital Library
    Data:
    konferencja 26-29.08.2013
    Status:
    Opublikowana
  15. Vibration Control in Quarter-Car Model with Magnetorheological Dampers Using FxLMS Algorithm with Preview
    Autorzy:
    Piotr Krauze and Jerzy Kasprzyk
    Konferencja:
    13th European Control Conference (rok: 2014, ), Wydawca: European Control Association
    Data:
    konferencja 24-27.07.2014
    Status:
    Opublikowana
  1. Magnetorheological Damper Dedicated Modelling of Force-Velocity Hysteresis Using All-Pass Delay Filters
    Autorzy:
    Piotr Krauze and Janusz Wyrwał
    Książka:
    Advances in Systems Science (rok: 2014, tom: 240, strony: 425-433), Wydawca: Springer International Publishing Switzerland
    Status:
    Opublikowana
  2. Fusion of Visual and Range Images for Object Extraction
    Autorzy:
    Budzan S.
    Książka:
    Computer Vision and Graphics: International Conference, ICCVG 2014 (rok: 2014, tom: LNCS 8671, strony: 108-115), Wydawca: Springer International Publishing Switzerland
    Status:
    Opublikowana