Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

"Księga Judyty" w oratoriach włoskich epoki baroku (1621-ok.1750)

2011/01/B/HS2/04723

Słowa kluczowe:

oratorium włoskie barok libretto Księga Judyty

Deskryptory:

  • HS2_11: Muzyka (twórczość, wykonawstwo, teoria muzyki), muzykologia

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

UNIWERSYTET WARSZAWSKI, Wydział Historyczny

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Anna Ryszka-Komarnicka 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: OPUS 1 - ogłoszony 2011-03-15

Przyznana kwota: 40 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2011-12-01

Zakończenie projektu: 2013-09-05

Planowany czas trwania projektu: 21 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (3)
  1. Arcangelo Spagna's "Perfetto melodramma spirituale" as seen on the example of two versions of his oratorio based on the Book of Judith
    Autorzy:
    Ryszka-Komarnicka Anna
    Czasopismo:
    Musicologica Brunensia (rok: 2014, tom: 49 nr 1, strony: 73-88), Wydawca: Masarykova Univerzita Brno (Czechy)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5817/MB2014-1-6 - link do publikacji
  2. Judyta i Holofernes – oratoryjne odpowiedniki bohaterów barokowej opery, Amazonki i Tyrana
    Autorzy:
    Ryszka-Komarnicka Anna
    Czasopismo:
    "Polski Rocznik Muzykologiczny" (rok: 2012, tom: 10, strony: 123-145), Wydawca: Sekcja Muzykologów Związku Kompozytorów Polskich
    Status:
    Opublikowana
  1. O kompozytorskich inventio, dispositio i decoratio w arii 'Parto inerme, e non pavento' Judyty z oratorium La Betulia liberata Metastasia w wybranych opracowaniach z lat 1734-1781
    Autorzy:
    Ryszka-Komarnicka Anna
    Konferencja:
    Między traktatem a mową uczuć w dźwięki przemienioną. Muzyka XVIII wieku w teorii i praktyce (rok: 2014, ), Wydawca: Łódź: Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów
    Data:
    konferencja 27-28 III 2014
    Status:
    Opublikowana
  2. "In tempore belli et pacis": warszawska "Giuditta"(1635) w świetle wybranych włoskich drammi sacri i oratoriów z XVII-XVIII wieku
    Autorzy:
    Ryszka-Komarnicka Anna
    Konferencja:
    Operowy kontrapunkt. Libretto operowe w Europie Środkowej i Wschodniej, II Seminarium Librettologiczne (rok: 2014, ), Wydawca: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk
    Data:
    konferencja 4-6 XII 2012
    Status:
    Opublikowana
  3. Between Literary Tradition and Patriotic War: Warsaw "Giuditta" [?] (1635) and Italian works on the same subject from the first half of the seventeenth century
    Autorzy:
    Ryszka-Komarnicka Anna
    Konferencja:
    Central-Eastern Europe versus the Italian "musica moderna" - Reception, Adaptation, Integration. The international musicological conference held on the occasion of the 400th anniversary of publication of Offertoria and Communiones by Mikołaj Zieleński (Venice, 1611) (rok: 2015, ), Wydawca: Fondazione Ugo e Olga Levi Onlus (Venezia)
    Data:
    konferencja 12-15 X 2011
    Status:
    Złożona