Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Rola Językowych Markerów Sprawczości w Mobilizacji Działań Kolektywnych

2020/37/B/HS6/02587

Słowa kluczowe:

sprawczość sprawczość językowa aktywizm działania kolektywne

Deskryptory:

  • HS6_2: Psychologia społeczna, polityczna, środowiskowa i międzykulturowa
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet SWPS

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Magdalena Maria Formanowicz 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: OPUS 19 - ogłoszony 2020-03-16

Przyznana kwota: 1 770 943 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2021-02-01

Zakończenie projektu: 2026-01-31

Planowany czas trwania projektu: 60 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt w realizacji

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  1. Gender bias in special issues: evidence from a bibliometric analysis
    Autorzy:
    Formanowicz, M., Witkowska, M., Hryniszak.W., Jakubik., Z., & Cisłak, A.
    Czasopismo:
    Scientometrics (rok: 2023, tom: 128, strony: 2283–2299), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s11192-023-04639-z - link do publikacji
  2. A Cross-Cultural Replication on Humanness Attribution The Role of Agency and Communion Ascriptions
    Autorzy:
    Bettinsoli M. & Formanowicz M.
    Czasopismo:
    Social Psychology (rok: 2022, tom: 53(4), strony: 221-232), Wydawca: Hogrefe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1027/1864-9335/a000494 - link do publikacji
  3. The rise of #climateaction in the time of the FridaysForFuture movement: A semantic network analysis
    Autorzy:
    Suitner, C., Badia, L., Clementel, D., Iacovissi, L., Migliorini, M., Salvador Casara, B. G., Solimini, D., Formanowicz, M., & Erseghe, T.
    Czasopismo:
    Social Networks (rok: 2022, tom: not assigned, strony: not assigned), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1016/j.socnet.2022.06.003 - link do publikacji
  4. Emotional framing in online environmental activism: Pairing a Twitter study with an offline experiment
    Autorzy:
    Sanford, M., Witkowska, M., Gifford, R., & Formanowicz, M.
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2023, tom: 13, strony: -), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2022.1099331 - link do publikacji
  5. The rise of #climateaction in the time of the FridaysForFuture movement: A semantic network analysis
    Autorzy:
    Suitner, C., Badia, L., Clementel, D., Iacovissi, L., Migliorini, M., Salvador Casara, B. G., Solimini, D., Formanowicz, M., & Erseghe, T.
    Czasopismo:
    Social Networks (rok: 2022, tom: not assigned, strony: not assigned), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1016/j.socnet.2022.06.003 - link do publikacji
  6. A Cross-Cultural Replication on Humanness Attribution The Role of Agency and Communion Ascriptions
    Autorzy:
    Bettinsoli M. & Formanowicz M.
    Czasopismo:
    Social Psychology (rok: 2022, tom: 53(4), strony: 221-232), Wydawca: Hogrefe
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1027/1864-9335/a000494 - link do publikacji