Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Mózgowe i poznawcze podłoże deficytu ortograficznego

2019/35/D/HS6/01677

Słowa kluczowe:

dysleksja dysortografia funkcjonalny rezonans magnetyczny reprezentacje ortograficzne i fonologiczne

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_3: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego Polskiej Akademii Nauk

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Agnieszka Dębska 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: SONATA 15 - ogłoszony 2019-09-16

Przyznana kwota: 1 177 560 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-07-06

Zakończenie projektu: 2024-07-05

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (9)
  1. The development of orthography and phonology coupling in the ventral occipito-temporal cortex and its relation to reading
    Autorzy:
    Dębska, A. M., Wang, J., Dzięgiel-Fivet, G. K., Chyl, K. M., Wójcik, M. P., Jednoróg, K. M., & Booth, J. R.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Psychology: General (rok: 2023, tom: 153(2), strony: 293–306), Wydawca: American Psychological Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/xge0001495 - link do publikacji
  2. Neural patterns of word processing differ in children with dyslexia and isolated spelling deficit.
    Autorzy:
    Dębska A, Banfi C, Chyl K, Dzięgiel-Fivet G, Kacprzak A, Łuniewska M, Plewko J, Grabowska A, Landerl K, Jednoróg K
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2021, tom: 226, strony: 1467–1478), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-021-02255-2 - link do publikacji
  3. Neural patterns of word processing differ in children with dyslexia and isolated spelling deficit.
    Autorzy:
    Dębska A, Banfi C, Chyl K, Dzięgiel-Fivet G, Kacprzak A, Łuniewska M, Plewko J, Grabowska A, Landerl K, Jednoróg K
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2021, tom: 226, strony: 1467–1478), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-021-02255-2 - link do publikacji
  4. Neural patterns of word processing differ in children with dyslexia and isolated spelling deficit.
    Autorzy:
    Dębska A, Banfi C, Chyl K, Dzięgiel-Fivet G, Kacprzak A, Łuniewska M, Plewko J, Grabowska A, Landerl K, Jednoróg K
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2021, tom: 226, strony: 1467–1478), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-021-02255-2 - link do publikacji
  5. Neural patterns of word processing differ in children with dyslexia and isolated spelling deficit.
    Autorzy:
    Dębska A, Banfi C, Chyl K, Dzięgiel-Fivet G, Kacprzak A, Łuniewska M, Plewko J, Grabowska A, Landerl K, Jednoróg K
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2021, tom: 226, strony: 1467–1478), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-021-02255-2 - link do publikacji
  6. Do Implicit Learning Deficit and Dyslexia Go Together? An fMRI and Behavioral Study
    Autorzy:
    Wójcik, M., Beck, J., Chyl, K., Dynak, A., Dzięgiel‐Fivet, G., Łuniewska, M., ... & Dębska, A.
    Czasopismo:
    Language Learning (rok: 2024, tom: 3, strony: 14977), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/lang.12652 - link do publikacji
  7. Beyond the Visual Word Form Area – a cognitive characterization of the left ventral occipitotemporal cortex
    Autorzy:
    Dȩbska, A., Wójcik, M., Chyl, K., Dziȩgiel-Fivet, G., & Jednoróg, K.
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2023, tom: 17, strony: brak), Wydawca: Frontiers Media
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2023.1199366 - link do publikacji
  8. Beyond the Visual Word Form Area – a cognitive characterization of the left ventral occipitotemporal cortex
    Autorzy:
    Dȩbska, A., Wójcik, M., Chyl, K., Dziȩgiel-Fivet, G., & Jednoróg, K.
    Czasopismo:
    Frontiers in Human Neuroscience (rok: 2023, tom: 17, strony: brak), Wydawca: Frontiers Media
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fnhum.2023.1199366 - link do publikacji
  9. The development of orthography and phonology coupling in the ventral occipito-temporal cortex and its relation to reading
    Autorzy:
    Dębska, A. M., Wang, J., Dzięgiel-Fivet, G. K., Chyl, K. M., Wójcik, M. P., Jednoróg, K. M., & Booth, J. R.
    Czasopismo:
    Journal of Experimental Psychology: General (rok: 2023, tom: 153(2), strony: 293–306), Wydawca: American Psychological Association
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1037/xge0001495 - link do publikacji