Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Ekofizjologia uczenia się: Wpływ krótko- i długo-terminowych wahań temperatury otoczenia na uczenie się u modelowego gatunku ptaka śpiewającego

2018/31/B/NZ8/02388

Słowa kluczowe:

cechy kognitywne zwierząt śpiew ptaków temperatura otoczenia zmienność środowiskowa efekty matczyne plastyczność fenotypowa

Deskryptory:

  • NZ8_3: Etologia
  • NZ8_1: Biologia ewolucyjna
  • NZ8_12: Zoologia

Panel:

NZ8 - Podstawy wiedzy o życiu na poziomie środowiskowym: biologia ewolucyjna, biologia populacyjna, biologia środowiskowa, systematyka

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Biologii

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Joanna Rutkowska 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: OPUS 16 - ogłoszony 2018-09-14

Przyznana kwota: 938 643 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2019-07-01

Zakończenie projektu: 2023-07-25

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt zakończony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  1. What do zebra finches learn besides singing? Systematic mapping of the literature and presentation of an efficient associative learning test
    Autorzy:
    ChuChu Lu, Agnieszka Gudowska & Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Animal Cognition (rok: 2023, tom: 26, strony: 1489-1503), Wydawca: Springer Nature
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s10071-023-01795-w - link do publikacji
  2. Variable ambient temperature promotes song learning and production in zebra finches
    Autorzy:
    Maëlle Lefeuvre, ChuChu Lu, Carlos A Botero, Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Behavioral Ecology (rok: 2023, tom: 34 (3), strony: 408-417), Wydawca: Oxford University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1093/beheco/arad014 - link do publikacji
  3. Mismatched and everchanging temperature affects song learning in zebra finches
    Autorzy:
    Maëlle Lefeuvre, ChuChu Lu, Carlos A Botero, Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Animal Behaviour (rok: 2024, tom: -, strony: -), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  4. Zebra Finch on a Rollercoaster: Impact of Temperature Fluctuations on Physiology, Learning, and Memory
    Autorzy:
    ChuChu Lu, Diego Gil, Maëlle Lefeuvre, Noémie Ferran, Zuzanna Nowak, Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Animal Behaviour (rok: 2024, tom: -, strony: -), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  5. Zebra finch song parameters are affected by the breeding status of the male, but not temperature variability
    Autorzy:
    Maëlle Lefeuvre, Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Physiology & Behavior (rok: 2024, tom: 281, strony: 7), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.physbeh.2024.114581 - link do publikacji
  6. Variability in ambient temperature promotes juvenile participation and shorter latency in a learning test in zebra finches
    Autorzy:
    ChuChu Lu, Maëlle Lefeuvre, Joanna Rutkowska
    Czasopismo:
    Animal Behaviour (rok: 2022, tom: 186, strony: 57-66), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.anbehav.2022.01.010 - link do publikacji