Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Język figuratywny w mowie skierowanej do dzieci na przykładzie wypowiedzi ironicznych - analiza korpusów Child Language Data Exchange System

2016/23/N/HS2/01046

Słowa kluczowe:

język figuratywny ironia werbalna mowa skierowana do dzieci

Deskryptory:

  • HS2_7: Nauka o komunikacji i komunikowaniu, podstawy teoretyczne językoznawstwa stosowanego
  • HS2_6: Językoznawstwo ogólne, teoria i metodologia badań językoznawczych
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Natalia Banasik-Jemielniak 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 12 - ogłoszony 2016-09-15

Przyznana kwota: 75 200 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2017-07-04

Zakończenie projektu: 2019-07-03

Planowany czas trwania projektu: 24 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Zakupiona aparatura

  1. komputer przenośny (laptop) oraz oprogramowanie. Za kwotę 8 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  • Publikacje książkowe (2)
  1. Children's exposure to irony in the first four years of their life: what we learn about the use of ironic comments by mothers from the analysis of the Providence corpus of CHILDES
    Autorzy:
    Banasik-Jemielniak, N.
    Czasopismo:
    Psychology of Language and Communication (rok: 2019, tom: 23, strony: 45304), Wydawca: Sciendo
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/plc-2019-0001 - link do publikacji
  2. Is This Your First Time in School?" Verbal Irony Used by Teachers of Foreign Language in Elementary Schools in Poland
    Autorzy:
    Natalia Banasik-Jemielniak, Piotr Kałowski, Magdalena Budziszewska
    Czasopismo:
    Humor - International Journal of Humor Research , Wydawca: de Gruyter
    Status:
    Złożona
  3. Jak dzieci w wieku przedszkolnym uzasadniają użycie języka figuratywnego. Dane z badań z zastosowaniem Zadania Rozumienia Ironii (ZRI)
    Autorzy:
    Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
    Czasopismo:
    Psychologia Wychowawcza (rok: 2019, tom: 15, strony: 13697), Wydawca: Index Copernicus International
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/01.3001.0013.2960 - link do publikacji
  1. Introducing the ICT: Irony Comprehension Task for preschool children
    Autorzy:
    Natalia Banasik-Jemielniak, Barbara Bokus
    Książka:
    Studies in Language Acquisition and Bilingualism , Wydawca: Lincom
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  2. Current trends in psycholinguistic verbal irony research
    Autorzy:
    Kałowski, P.; Banasik-Jemielniak, N.
    Książka:
    Studies in Language Acquisition and Bilingualism , Wydawca: Lincom
    Status:
    Przyjęta do publikacji