Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

IZPoNS - Indywidualne Zdolności Poznawcze a Nabywanie Słownictwa Języka Drugiego

2016/20/S/HS6/00051

Słowa kluczowe:

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Marta Marecka 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: FUGA 5 - ogłoszony 2015-12-15

Przyznana kwota: 468 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2016-11-01

Zakończenie projektu: 2019-10-31

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. An Ear for Language: Sensitivity to fast Amplitude Rise Times predicts novel vocabulary learning
    Autorzy:
    Marta Marecka, Tim Fosker, Jakub Szewczyk, Patrycja Kałamała, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Studies in Second Language Acquisition (rok: 2020, tom: Online first, strony: 45319), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0272263120000157 - link do publikacji
  2. False friends or real friends? False cognates show advantage in word form learning
    Autorzy:
    Marta Marecka, Jakub Szewczyk, Agnieszka Otwinowska, Joanna Durlik, Małgorzata Foryś-Nogala, Katarzyna Kutyłowska, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Cognition (rok: 2021, tom: 206, strony: 45304), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.cognition.2020.104477 - link do publikacji
  3. Bilingual children's phonology shows evidence of transfer but not deceleration in their L2
    Autorzy:
    Marta Marecka, Magdalena Wrembel, Agnieszka Otwinowska, Jakub Szewczyk, Natalia Banasik-Jemielniak, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Studies in Second Language Acquisition (rok: 2019, tom: Online First, strony: 45317), Wydawca: Cambridge University Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1017/S0272263119000408 - link do publikacji
  4. Why learning a foreign language is hard work: ERP evidence that semantic encoding during word learning is shallower for non-native than for native words
    Autorzy:
    Marta Marecka, Alison McDonald, Gillian Madden, Tim Fosker
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism , Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Przyjęta do publikacji