Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Historyczne podziały terytorialne i instytucjonalne a osiągnięcia edukacyjne. Podejście interdyscyplinarne

2014/14/E/HS4/00089

Słowa kluczowe:

procesy długiego trwania edukacja zarządzanie publiczne

Deskryptory:

  • HS4_13: Geografia społeczno-ekonomiczna
  • HS4_10: Gospodarka publiczna, infrastruktura społeczna, administracja publiczna
  • HS6_17: Socjologia gospodarki i edukacji

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Instytut Badań Edukacyjnych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Mikołaj Herbst 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: SONATA BIS 4 - ogłoszony 2014-06-16

Przyznana kwota: 519 720 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-04-20

Zakończenie projektu: 2018-04-19

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Publikacje książkowe (1)
  1. School: A Sad Duty or an Enriching Necessity? Effects of Long-Term Historical Institutions on Educational Attitudes
    Autorzy:
    Justyna Anna Kościńska
    Czasopismo:
    Pedagogy, Culture, and Society (rok: 2022, tom: Online first, strony: 45307), Wydawca: Taylor&Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/14681366.2021.1924844 - link do publikacji
  2. Zabory a edukacja. Początki szkolnictwa na terytorium Polski w kontekście współczesnego zróżnicowania osiągnięć szkolnych
    Autorzy:
    Mikołaj Herbst, Anna Kaliszewska
    Czasopismo:
    Studia Regionalne i Lokalne (rok: 2017, tom: 2(68), strony: 45441), Wydawca: EuroreG UW - Scholar
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7366/150949956801 - link do publikacji
  3. Norms in action? On the channels through which Poland's historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country's regions
    Autorzy:
    Mikołaj Herbst
    Czasopismo:
    PLOS ONE (rok: 2023, tom: 18, strony: 45310), Wydawca: Public Library of Science
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1371/journal.pone.0289686 - link do publikacji
  4. The Persistent Legacy of the Fallen Empires. Assessing the Effects of Poland's Historical Partitions on Contemporary Social Norms Regarding Education
    Autorzy:
    Mikołaj Herbst
    Czasopismo:
    Central European Economic Journal (rok: 2021, tom: 8(55), strony: 330-351), Wydawca: University of Warsaw, Faculty of Economic Sciences
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/ceej-2021-0023 - link do publikacji
  5. Metody quasi-eksperymentalne i ich zastosowanie w badaniu wpływu historii na współczesność
    Autorzy:
    Piotr Wójcik
    Czasopismo:
    Ekonomista (rok: 2018, tom: 2, strony: 156-184), Wydawca: Key Text
    Status:
    Opublikowana
  6. WPŁYW DZIEDZICTWA KULTUROWEGO NA NORMY SPOŁECZNE WOBEC EDUKACJI NA OBSZARZE DAWNEJ GALICJI1
    Autorzy:
    Magdalena Smak
    Czasopismo:
    Studia Socjologiczne (rok: 2018, tom: 4, strony: 25-47), Wydawca: IFiS PAN/UW
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.24425/122481 - link do publikacji
  1. An interdisciplinary approach to the persistent effects of Polish partitions on educational achievements
    Autorzy:
    Justyna Kościńska, Mikołaj Herbst
    Książka:
    Regional Economic Development and History (rok: 2019, tom: 1, strony: 63-81), Wydawca: Routledge
    Status:
    Opublikowana