Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Szkoły demokratyczne - studium socjopedagogiczne nowych alternatyw edukacyjnych

2014/13/D/HS6/01896

Słowa kluczowe:

szkoły demokratyczne edukacja alternatywna odszkolnienie edukacja domowa parentokracja partycypacja

Deskryptory:

  • HS6_17: Socjologia gospodarki i edukacji
  • HS6_11: Pedagogika edukacji (szkolna, szkoły wyższej) i dydaktyka
  • HS6_8: Pedagogika ogólna, porównawcza i kultury

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Dolnośląska Szkoła Wyższa

woj. dolnośląskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Katarzyna Gawlicz 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 308 544 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-02-25

Zakończenie projektu: 2020-10-24

Planowany czas trwania projektu: 68 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. kamera cyfrowa z akcesoriami. Za kwotę 2 400 PLN
  2. tablet wraz z akcesoriami (2 szt.).
  3. aparat fotograficzny (2 szt.).

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (1)
  • Publikacje książkowe (3)
  1. How Can a Researcher Find Herself in a Democratic School? A Critical Autoethnography
    Autorzy:
    Monika Popow
    Czasopismo:
    Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research , Wydawca: Freie Universität Berlin
    Status:
    Złożona
  2. Demokracja jako praktyka codziennego życia w przedszkolu. Z doświadczeń nauczycielek
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz
    Czasopismo:
    Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education (rok: 2016, tom: 4(35), strony: 28-38), Wydawca: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Opublikowana
  3. Parental choice, collective identity and neoliberalism in alternative education: New free democratic schools in Poland
    Autorzy:
    Marcin Starnawski, Katarzyna Gawlicz
    Czasopismo:
    British Journal of Sociology of Education (rok: 2021, tom: -, strony: -), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    0.1080/01425692.2021.1986669 - link do publikacji
  4. School as a site of transformative adult learning: parents' experiences of Polish democratic schools
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz
    Czasopismo:
    Critical Studies in Education (rok: 2021, tom: -, strony: -), Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1080/17508487.2021.1957964 - link do publikacji
  5. Critiquing the use of children's voice as a means of forging the community in a Polish democratic school
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz, Zsuzsa Millei
    Czasopismo:
    Ethnography and Education , Wydawca: Taylor & Francis
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1080/17457823.2021.1990100 - link do publikacji
  1. Democratic Schools in Poland As Educational Innovation: A Qualitative Study
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz, Marcin Starnawski
    Konferencja:
    35th International Business Information Management Association Conference (IBIMA). Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges. (rok: 2020, ), Wydawca: Seville: International Business Information Management Association
    Data:
    konferencja 1-2.04.2020
    Status:
    Opublikowana
  1. -
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz
    Książka:
    Szkoły demokratyczne w Polsce. Praktykowanie alternatywnej edukacji (rok: 2020, tom: -, strony: -), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
    Status:
    Opublikowana
  2. Challenges of Practicing Democracy in Polish Preschools
    Autorzy:
    Katarzyna Gawlicz
    Książka:
    The SAGE Handbook of Early Childhood Policy (rok: 2017, tom: -, strony: 418–432), Wydawca: SAGE
    Status:
    Opublikowana
  3. Children's educational rights in Poland: Policy, school realities and ideological tensions
    Autorzy:
    Marcin Starnawski, Katarzyna Gawlicz, Dorota Duda
    Książka:
    Children's Rights from International Educational Perspectives: Wicked Problems for Children's Education Rights , Wydawca: Springer
    Status:
    Przyjęta do publikacji