Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Różnice i podobieństwa w organizacji neuronalnej sieci językowej u polskich i amerykańskich dzieci rozpoczynających naukę czytania, typowo rozwijających się i z ryzykiem dysleksji.

2014/13/N/HS6/03515

Słowa kluczowe:

dysleksja rozwojowa funkcjonalny rezonans magnetyczny przejrzystość języka różnice językowe

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_3: Psychologia kliniczna, zdrowia, penitencjarna, rehabilitacji, neuropsychologia kliniczna
  • NZ4_10: Neuroobrazowanie

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Katarzyna Chyl 

Liczba wykonawców projektu: 3

Konkurs: PRELUDIUM 7 - ogłoszony 2014-03-17

Przyznana kwota: 150 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2015-02-25

Zakończenie projektu: 2018-08-24

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Komputer stacjonarny z dyskiem SDD i dużą pamięcią RAM wraz z monitorem i oprogramowaniem biurowym. Za kwotę 6 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  1. Prereader to beginning reader: changes induced by reading acquisition in print and speech brain networks
    Autorzy:
    Katarzyna Chyl, Bartosz Kossowski, Agnieszka Debska, Magdalena Łuniewska, Anna Banaszkiewicz, Agata Zelechowska, Stephen J. Frost, William Einar Mencl, Marek Wypych, Artur Marchewka, Kenneth R. Pugh, Katarzyna Jednorog
    Czasopismo:
    The Journal of Child Psychology and Psychiatry (rok: 2018, tom: 59, strony: 76-87), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/jcpp.12774 - link do publikacji
  2. Reading acquisition in children: Developmental processes and dyslexia specific effects
    Autorzy:
    Katarzyna Chyl, MSc, Agnieszka Dębska, PhD, Magdalena Łuniewska, MSc, Kossowski Bartosz, MSc Artur Marchewka, Prof., P Kenneth R. Pugh, Prof., Katarzyna Jednoróg, Prof.
    Czasopismo:
    Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry (tom: NA, strony: NA), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Przyjęta do publikacji
    Doi:
    10.1016/j.jaac.2018.11.007 - link do publikacji