Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Neuronalne korelaty poprawy funkcjonowania poznawczego u osób grających w gry komputerowe: rola mikrostruktury włókien istoty białej i aktywności mózgu.

2013/11/N/HS6/01335

Słowa kluczowe:

gry komputerowe funkcje poznawcze mikrostruktura włókien istoty białej DTI VBM fMRI

Deskryptory:

  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

Natalia Kowalczyk 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: PRELUDIUM 6 - ogłoszony 2013-09-16

Przyznana kwota: 149 740 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-08-27

Zakończenie projektu: 2017-08-26

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Oprogramowanie do zaawansowanej analizy danych i wizualizacji wyników funkcjonalnych i strukturalnych (fMRI, VBM, DTI). Za kwotę 20 700 PLN
  2. Komputer stacjonarny z monitorem. Za kwotę 5 000 PLN
  3. Oprogramowanie Matlab do analizy danych MRI. Za kwotę 450 PLN
  4. Oprogramowanie do przygotowania procedur badawczych. Za kwotę 1 650 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (2)
  1. Zmiany neuroplastyczne w wyniku intensywnych treningów poznawczych: porównanie tradycyjnego podejścia i metod wykorzystujących gry komputerowe
    Autorzy:
    Natalia Kowalczyk, Aneta Brzezicka, Małgorzata Kossut
    Czasopismo:
    Neuropsychiatria i Neuropsychologia; Punktacja MNiSW 2015: 6 (rok: 2014, tom: 9,3–4, strony: 104-111), Wydawca: Termedia
    Status:
    Opublikowana
  2. Real - Time Strategy video game experience and structural connectivity - a diffusion tensor imaging study
    Autorzy:
    Kowalczyk Natalia, Shi Feng, Magnuski Mikołaj, Skorko Maciej, Dobrowolski Paweł, Kossowski Bartosz, Marchewka Artur, Bielecki Maksymilian, Kossut Małgorzata, Brzezicka Aneta
    Czasopismo:
    Human Brain Mapping (rok: 2018, tom: 39/9, strony: brak), Wydawca: Wiley Periodicals, Inc.
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/hbm.24208 - link do publikacji