Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Trenować czy grać? Porównanie tradycyjnej formy treningu poznawczego do treningu z użyciem gry video: Rola psychofizjologicznych, poznawczych i motywacyjnych czynników w poprawie funkcji wykonawczych.

2013/10/E/HS6/00186

Słowa kluczowe:

treningi poznawcze gry video funkcje wykonawcze neuroplastyczność EEG okulografia

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie, Wydział Psychologii

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Aneta Brzezicka 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: SONATA BIS 3 - ogłoszony 2013-06-14

Przyznana kwota: 897 205 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2014-06-05

Zakończenie projektu: 2017-12-04

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. The role of individual differences in Attentional blink phenomenon and Real-time-strategy game proficiency
    Autorzy:
    Natalia Jakubowska, Paweł Dobrowolski, Natalia Rutkowska, Maciej Skorko, Monika Myśliwiec, Jakub Michalak i Aneta Brzezicka
    Czasopismo:
    Heliyon (rok: 2021, tom: 7(4), strony: e06724), Wydawca: CellPress
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.heliyon.2021.e06724 - link do publikacji
  2. Perceptual, Attentional, and Executive Functioning After Real-Time Strategy Video Game Training: Efficacy and Relation to In-Game Behavior
    Autorzy:
    Pawel Dobrowolski, Maciek Skorko, Monika Myśliwiec, Natalia Kowalczyk-Grębska, Jakub Michalak, Aneta Brzezicka
    Czasopismo:
    Journal of Cognitive Enhancement (rok: 2021, tom: na, strony: 45305), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s41465-021-00211-w - link do publikacji
  3. Issues and advances in research methods on video games and cognitive abilities.
    Autorzy:
    Sobczyk, B., Dobrowolski, P., Skorko, M., Michalak, J., & Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Frontiers in psychology (rok: 2015, tom: 1,25763888888889, strony: 45297), Wydawca: Frontiers
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2015.01451 - link do publikacji
  4. Lenticular nucleus volume predicts performance in real‐time strategy game: cross‐sectional and training approach using voxel‐based morphometry
    Autorzy:
    Kowalczyk-Grębska, N., Skorko, M., Dobrowolski, P. Kossowski, B., Mysliwiec, M., Hryniewicz, N., Gaca, M., Marchewka, A., Kossut, M. i Brzezicka, A.
    Czasopismo:
    Annals of the New York Academy of Sciences (rok: 2020, tom: 1, strony: 45307), Wydawca: Willey
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/nyas.14548 - link do publikacji