Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Pieśni na głos i fortepian Franza Liszta oraz ich transkrypcje fortepianowe jako przykład XIX-wiecznej praktyki hybrydyzacji gatunków i wzajemnego oświetlana się sztuk

2013/08/S/HS2/00528

Słowa kluczowe:

Deskryptory:

  • HS2_11: Muzyka (twórczość, wykonawstwo, teoria muzyki), muzykologia

Panel:

HS2 - Kultura i twórczość kulturowa: literaturoznawstwo, bibliotekoznawstwo, językoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o sztuce

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski, Wydział Historyczny

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Małgorzata Gamrat 

Liczba wykonawców projektu: 2

Konkurs: FUGA 2 - ogłoszony 2012-12-15

Przyznana kwota: 448 600 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-10-01

Zakończenie projektu: 2016-09-30

Planowany czas trwania projektu: 36 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (6)
  • Publikacje książkowe (6)
  1. "La fin du monde est mon seul rêve": l'image poétique et musicale du "Juif errant" de Pierre-Jean de Béranger. Quelques exemples interartistiques
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Literaport. Revue annuelle de la littérature francophone (rok: 2016, tom: 3, strony: 159-170), Wydawca: Uniwersytet Opolski
    Status:
    Opublikowana
  2. Z biblioteki kompozytora: Marie Gjertz i jej wizja muzyki z punktu widzenia moralnego oraz religijnego
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Miscellanea anthropologica et sociologica (rok: 2015, tom: 16(3), strony: 128–143), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Opublikowana
  3. Franz Liszt et Félix Lichnowsky: histoire d'une amitié
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Quaderni dell'Istituto Liszt (rok: 2014, tom: 14, strony: 163–188), Wydawca: Fondazione Istituto Liszt Onlus, Bologna
    Status:
    Opublikowana
  4. La révolte comme source d'inspiration et signe d'auto-identification dans l'œuvre de Franz Liszt
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Literaport. Revue annuelle de la littérature francophone (rok: 2014, tom: 1, strony: 49–58), Wydawca: Uniwersytet Opolski
    Status:
    Opublikowana
  5. Les croisements romantiques des sens: Liszt lecteur de Senancour
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Orbis Linguarum (rok: 2014, tom: 41, strony: 215–226), Wydawca: Neisse Verlag & Oficyna Wydawnicza ATUT
    Status:
    Opublikowana
  6. Les transgressions artistiques dans la musique de Franz Liszt. Quelques observations sur un cycle inspiré par la poésie de Victor Hugo
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Czasopismo:
    Literaport. Revue annuelle de la littérature francophone (rok: 2015, tom: 2, strony: 21–30), Wydawca: Uniwersytet Opolski
    Status:
    Opublikowana
  1. Elementy operowe w pieśniach Franza Liszta. Kilka uwag o "Jeanne d'Arc au bûcher" (1874) i "Drei Lieder aus Schillers Wilhelm Tell" (1845)
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Opera w kulturze (rok: 2016, tom: nie dotyczy, strony: 323–338), Wydawca: Avalon
    Status:
    Opublikowana
  2. O humanistycznych przebudowach i muzykologicznych adaptacjach
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Nowa Muzykologia (rok: 2016, tom: nie dotyczy, strony: 37–50), Wydawca: Wydawnictwo Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk
    Status:
    Opublikowana
  3. Wstęp; Komentarz rewizyjny
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Franz Liszt, Göttliche Gedanken (rok: 2016, tom: nie dotyczy, strony: 3–5; 16–19), Wydawca: Triangiel
    Status:
    Opublikowana
  4. Les différentes notions de l'amour dans les Lieder de Franz Liszt (wersja zmieniona tekstu z 2013)
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Les topiques du XIXème siècle et la musique de Franz Liszt (rok: 2018, tom: nie dotyczy, strony: 229-245), Wydawca: Hermann, Paris
    Status:
    Opublikowana
  5. nie dotyczy
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Między słowem a dźwiękiem. Pieśni na głos i fortepian Franza Liszta (rok: 2016, tom: nie dotyczy, strony: 1-472), Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
    Status:
    Opublikowana
  6. Between the sound and the word – methodological challenges (etc.) in the analysis of Liszt's piano transcriptions of his own Lieder
    Autorzy:
    Małgorzata Gamrat
    Książka:
    Making Sense of Music. Studies in Musical Semiotics (rok: 2017, tom: nie dotyczy, strony: 91-105), Wydawca: Presses universitaires de Louvain
    Status:
    Złożona