Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Globalny i lokalny wymiar sieci biznesowych

2012/05/D/HS4/01138

Słowa kluczowe:

internacjonalizacja przedsiębiorstw sieci biznesowe podejście sieciowe efekty sieci osadzenie ryzyko w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Deskryptory:

  • HS4_7: Ekonomia behawioralna, konsumpcja i zachowania konsumentów, marketing
  • HS4_8: Zarządzanie organizacjami, zarządzanie strategiczne, koncepcje i metody zarządzania
  • HS4_12: Ekonomia międzynarodowa

Panel:

HS4 - Jednostka, instytucje, rynki: ekonomia, finanse, zarządzanie, demografia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej

woj. wielkopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Milena Ratajczak-Mrozek 

Liczba wykonawców projektu: 5

Konkurs: SONATA 3 - ogłoszony 2012-03-15

Przyznana kwota: 290 320 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-02-12

Zakończenie projektu: 2017-06-11

Planowany czas trwania projektu: 52 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. komputer przenośny (notebook). Za kwotę 4 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (26)
  • Teksty w publikacjach pokonferencyjnych (8)
  • Publikacje książkowe (4)
  1. Active and inactive clusters in polish furniture industry. The industrial network approach
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, M. Herbeć
    Czasopismo:
    Intercathedra (rok: 2013, tom: 29, strony: 85-94), Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  2. Analiza ryzyka w łańcuchu dostaw i zarządzania nim w aspekcie międzynarodowym
    Autorzy:
    F. Nowacki
    Czasopismo:
    Gospodarka Materiałowa i Logistyka (rok: 2014, tom: 4, strony: -), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  3. Efektywność przedsiębiorstwa w sieci biznesowej
    Autorzy:
    P. Mielcarek
    Czasopismo:
    Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie (rok: 2014, tom: 3, strony: 49-58), Wydawca: Szkoła Główna Handlowej w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  4. Innowacyjność przedsiębiorstwa w lokalnych i zagranicznych relacjach klient–dostawca
    Autorzy:
    P. Mielcarek, M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2018, tom: 1, strony: 49-62), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  5. Czas w badaniach nad internacjonalizacją przedsiębiorstw
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Gospodarka Narodowa (rok: 2015, tom: 4, strony: 49-67), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
    Status:
    Opublikowana
  6. Czynniki ryzyka w międzynarodowych łańcuchach dostaw na przykładzie przedsiębiorstw z branży meblarskiej oraz IT
    Autorzy:
    F. Nowacki
    Czasopismo:
    Gospodarka Materiałowa i Logistyka (rok: 2015, tom: 3, strony: 23-32), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  7. Jak zmienić kontakty w korzystne relacje - wyniki badań empirycznych
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, K. Barłożewski
    Czasopismo:
    Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie (rok: 2017, tom: 2, strony: 92-98), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  8. Kształtowanie ryzyka w krajowych i międzynarodowych łańcuchach dostaw
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, F. Nowacki
    Czasopismo:
    Gospodarka Materiałowa i Logistyka (rok: 2016, tom: 7, strony: 45329), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  9. Metoda case study w rozwoju teorii naukowych
    Autorzy:
    P. Mielcarek
    Czasopismo:
    Organizacja i Kierowanie (rok: 2014, tom: 1, strony: 105-118), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
    Status:
    Opublikowana
  10. The SME perspective on motives and success factors in cross-border mergers: The importance of network position
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    IMP Journal (rok: 2015, tom: 9(2), strony: 136-162), Wydawca: Emerald Group Publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/IMP-04-2015-0015 - link do publikacji
  11. To be independent or balance interdependence?: Policy implications for micro and small enterprises
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, M. Herbeć
    Czasopismo:
    IMP Journal (rok: 2016, tom: 10, strony: 260 – 275), Wydawca: Emerald Group Publishing
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1108/IMP-08-2015-0048 - link do publikacji
  12. Znaczenie podmiotów usługowych dla meblarstwa w Polsce – perspektywa relacji sieciowych i współpracy
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, M. Herbeć
    Czasopismo:
    Studia Oeconomica Posnaniensia (rok: 2014, tom: 1, strony: 27-45), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  13. The actors-resources-activities analysis as a basis for Polish furniture network research
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, M. Herbeć
    Czasopismo:
    Drweno. Wood (rok: 2013, tom: 56, strony: 115-137), Wydawca: Instytut Technologii Drewna
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12841/wood.1644-3985.057.08 - link do publikacji
  14. Znaczenie relacji personalnych dla umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Marketing i Rynek (rok: 2017, tom: 9, strony: 292-299), Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
    Status:
    Opublikowana
  15. From supplier to center of excellence and beyond: The network position development of a business unit within IKEA Industry"
    Autorzy:
    E. Baraldi, M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Journal of Business Research (rok: 2019, tom: 100, strony: 45306), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.jbusres.2019.03.008 - link do publikacji
  16. Interorganizational Network Embeddedness and Performance of Companies Active on Foreign Markets
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Journal of Management and Business Administration. Central Europe (rok: 2017, tom: 4, strony: 144–157), Wydawca: Akademia Leona Koźmińskiego
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7206/jmba.ce.2450-7814.211 - link do publikacji
  17. Positive and negative effects of company's relationships in internationalisation process
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, P. Mielcarek
    Czasopismo:
    Argumenta Oeconomica (rok: 2017, tom: 38, strony: 121-144), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.15611/aoe.2017.1.05 - link do publikacji
  18. Wielowymiarowa ocena sieci innowacji - IT case study
    Autorzy:
    P. Mielcarek
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2016, tom: 281, strony: 104-116), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  19. Znaczenie krajowych relacji sieciowych dla internacjonalizacji oraz aktywności małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    "Studia Ekonomiczne". Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2015, tom: 3, strony: 115-126), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  20. Źródła władzy i kierunki zależności w relacjach sieciowych przedsiębiorstwa na przykładzie firmy meblarskiej
    Autorzy:
    M. Herbeć
    Czasopismo:
    Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie (rok: 2015, tom: 4, strony: 75-82), Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
    Status:
    Opublikowana
  21. Companies' simultaneous embeddedness in local, international and global networks – a conceptualisation from the perspective of local enterprises and their degree of internationalisation
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Poznań University of Economics Review (rok: 2014, tom: 14, strony: 31-47), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Status:
    Opublikowana
  22. Furniture companies cooperation and their innovativeness – industrial network approach
    Autorzy:
    M. Herbeć, M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Annals of Warsaw University of Life Sciences. Forestry and Wood Technology (rok: 2014, tom: 85, strony: 81-94), Wydawca: Warsaw University of Life Sciences
    Status:
    Opublikowana
  23. Negatywne efekty osadzenia i relacji przedsiębiorstw – wymiar działalności lokalnej i międzynarodowej
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach "Studia Ekonomiczne", "Zarządzanie relacjami w biznesie – współczesne wyzwania" (rok: 2014, tom: 182, strony: 53-63), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  24. Network structures in the furniture industry – the industrial network approach
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, M. Herbeć
    Czasopismo:
    Drewno. Wood (rok: 2014, tom: 57, strony: 27-43), Wydawca: Instytut Technologii Drewna (Poznań)
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.12841/wood.1644-3985.058.02 - link do publikacji
  25. The Importance of Locally Embedded Personal Relationships for SME Internationalisation Processes – from Opportunity Recognition to Company Growth
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Czasopismo:
    Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (rok: 2014, tom: 10, strony: 89-108), Wydawca: Nowy Sącz Business School – National-Louis University
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7341/20141034 - link do publikacji
  26. The importance of social factors for rapid internationalisation – the case of a high-tech company
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, P. Mielcarek
    Czasopismo:
    Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (rok: 2016, tom: 271, strony: 115-125), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Opublikowana
  1. The effect of a relationship based on the trust between supplier and the manufacturer in the Supply Chain Risk Management
    Autorzy:
    F. Nowacki
    Konferencja:
    Coping with recurring issues in BtoB research, 30th International IMP Conference, Bordeaux, Francja (rok: 2014, ), Wydawca: Industial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 3-6.09.2014
    Status:
    Opublikowana
  2. The insight into relationship strength from a domestic and international perspective - when a relationship is "an important relationship"?
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, P. Mielcarek, M. Herbeć, F. Nowacki
    Konferencja:
    Coping with recurring issues in BtoB research, 30th International IMP Conference, Bordeaux, Francja (rok: 2014, ), Wydawca: Industial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 3-6.09.2014
    Status:
    Opublikowana
  3. From supplier to center of excellence: the development of the network position of a business unit within IKEA Industry
    Autorzy:
    E. Baraldi, M. Ratajczak-Mrozek
    Konferencja:
    Change and Transformation of Markets, Networks and Relationships, 32nd IMP Conference, Poznań, Poland (rok: 2016, ), Wydawca: Industrial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 30.08-3.09.2016
    Status:
    Opublikowana
  4. Location as a source of competitive advantage for Polish enterprises in their domestic and foreign activities
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Konferencja:
    Ogólnopolska konferencja "Value2015" (rok: 2015, ), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
    Data:
    konferencja 10.12.2015
    Status:
    Opublikowana
  5. Simultaneous embeddedness in domestic and foreign networks of relationships and their impact on a small company's internationalisation pattern and competitive position – the case of the Polish furniture company
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Konferencja:
    The 40th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA), Uppsala, Szwecja (rok: 2014, ), Wydawca: European International Business Academy
    Data:
    konferencja 11-13.12.2014
    Status:
    Opublikowana
  6. The effect of companies' simultaneous embeddedness in different local and global networks - a SME perspective
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Konferencja:
    Building and Managing Relationships in a Global Network: Challenges and Necessary Capabilities, 29th International IMP Conference, Atlanta, USA (rok: 2013, ), Wydawca: Industrial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 30.08-2.09.2013
    Status:
    Opublikowana
  7. Rapid transition from local to international company – the importance of social factors in relationship strength for IT enterprise
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek, P. Mielcarek
    Konferencja:
    Coping with recurring issues in BtoB research, 30th International IMP Conference, Bordeaux, Francja (rok: 2014, ), Wydawca: Industial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 3-6.09.2014
    Status:
    Opublikowana
  8. The role of domestic embeddedness in the internationalisation of SMEs
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Konferencja:
    Organizing Sustainable BtoB Relationships – Designing in Changing Networks, 31st International IMP Conference, Kolding, Dania (rok: 2015, ), Wydawca: Industrial Marketing and Purchasing Group
    Data:
    konferencja 25-29.08.2015
    Status:
    Opublikowana
  1. -
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Książka:
    Network Embeddedness. Examining the Effect on Business Performance and Internationalization (rok: 2017, tom: -, strony: 1-401), Wydawca: Palgrave Macmillan
    Status:
    Opublikowana
  2. Cloud Community in Logistics e-Cluster
    Autorzy:
    A. Kawa, M. Ratajczak-Mrozek
    Książka:
    Intelligent Information and Database Systems, ACIIDS 2014, Lecture Notes in Artificial Intelligence LNAI 8398 (rok: 2014, tom: 8398, strony: 495-503), Wydawca: Springer-Verlag
    Status:
    Opublikowana
  3. On the Way to Being a Micromultinational – Hindrances and Success Factors
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Książka:
    The Future of Global Organizing (Progress in International Business Research (rok: 2015, tom: 10, strony: 295-311), Wydawca: Emerald Group Publishing
    Status:
    Opublikowana
  4. Wpływ międzyorganizacyjnego osadzenia w relacjach na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw
    Autorzy:
    M. Ratajczak-Mrozek
    Książka:
    Organizacja w sieci relacji (rok: 2017, tom: -, strony: 45617), Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
    Status:
    Opublikowana