Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Procesy przetwarzania informacji wzrokowej w umiejętności płynnego czytania. Neuroobrazowanie procesów wprawnego czytania oraz ich patologii w dysleksji.

2012/05/E/HS6/03538

Słowa kluczowe:

fMRI neurobiologia kognitywna wzrokowe mechanizmy poznawcze kora wzrokowa umiejętność czytania dysleksja

Deskryptory:

  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka
  • HS6_5: Psychologia ewolucyjna i porównawcza, genetyka zachowania, psychofizjologia, neuropsychologia

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny

woj. małopolskie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Marcin Szwed 

Liczba wykonawców projektu: 4

Konkurs: SONATA BIS 1 - ogłoszony 2012-03-15

Przyznana kwota: 1 426 043 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2013-02-08

Zakończenie projektu: 2018-03-07

Planowany czas trwania projektu: 61 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. inna elektronika i software 2017. Za kwotę 5 022 PLN
  2. komputer stacjonarny wysokiej mocy workstation. Za kwotę 17 000 PLN
  3. 2 laptopy doktoranci (2 szt.). Za kwotę 14 000 PLN
  4. Laptop. Za kwotę 8 999 PLN
  5. Laptop Apple MacBook.
  6. inna elektronika i software 2016. Za kwotę 5 494 PLN
  7. inna elektronika i software 2014. Za kwotę 6 000 PLN
  8. inna elektronika i software 2013. Za kwotę 9 000 PLN
  9. laptop kierownik projektu. Za kwotę 7 000 PLN
  10. inna elektronika i software 2015. Za kwotę 6 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (5)
  1. Orthographic processing deficits in developmental dyslexia: beyond the ventral visual stream
    Autorzy:
    Boros, M., Anton, J-L, Pech, C., Grainger, J., Szwed, M., Ziegler, J-C.
    Czasopismo:
    Neuroimage (rok: 2016, tom: 128, strony: 316-27), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.neuroimage.2016.01.014 - link do publikacji
  2. Structural reorganization of the early visual cortex following Braille training in sighted adults
    Autorzy:
    Łukasz Bola, Katarzyna Siuda-Krzywicka, Małgorzata Paplińska, Ewa Sumera, Maria Zimmermann, Katarzyna Jednoróg, Artur Marchewka & Marcin Szwed
    Czasopismo:
    Scientific reports. (rok: 2017, tom: 7, strony: 0), Wydawca: Nature Research
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1038/s41598-017-17738-8 - link do publikacji
  3. Universal Visual Features Might Be Necessary for Fluent Reading. A Longitudinal Study of Visual Reading in Braille and Cyrillic Alphabets
    Autorzy:
    Łukasz Bola, Dominika Radziun, Katarzyna Siuda-Krzywicka, Joanna E. Sowa, Małgorzata Paplińska, Ewa Sumera and Marcin Szwed
    Czasopismo:
    Frontiers in Psychology (rok: 2017, tom: 5, strony: 0), Wydawca: Frontiers Media
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.3389/fpsyg.2017.00514 - link do publikacji
  4. Massive cortical reorganization in sighted Braille readers
    Autorzy:
    Siuda-Krzywicka, K.; Bola, Ł.; Paplińska, M.; Sumera, E.; Jednoróg, K.; Machewka, A.; Śliwińska, M.; Szwed, M
    Czasopismo:
    eLife (rok: 2016, tom: 5, strony: eLife (2016);5:e10762), Wydawca: eLife
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.7554/eLife.10762 - link do publikacji
  5. Effects of Literacy in Early Visual and Occipitotemporal Areas of Chinese and French Readers
    Autorzy:
    Szwed, M., Qiao, E., Jobert, A., Dehaene, S., Cohen, L
    Czasopismo:
    Journal of Cognitive Neuroscience (rok: 2014, tom: 26, strony: 459-75), Wydawca: MIT Press
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1162/jocn_a_00499 - link do publikacji