Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Dekodowanie dysleksji - organizacja funkcjonalna kojarzenia litery z głoską u dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej

2011/03/D/HS6/05584

Słowa kluczowe:

specyficzne problemy w uczeniu się funkcjonalny rezonans magnetyczny morfometria oparta na wokselach

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • NZ4_10: Neuroobrazowanie
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Katarzyna Jednoróg 

Liczba wykonawców projektu: 6

Konkurs: SONATA 2 - ogłoszony 2011-09-15

Przyznana kwota: 408 000 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2012-08-02

Zakończenie projektu: 2016-08-01

Planowany czas trwania projektu: 48 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Laptop. Za kwotę 5 000 PLN
  2. Licencja Presentation na 4 lata. Za kwotę 4 000 PLN
  3. Komputer z dużą mocą obliczeniową. Za kwotę 13 000 PLN
  4. Licencja Brain Voyager. Za kwotę 25 000 PLN

Dane z raportu końcowego

  • Publikacje w czasopismach (3)
  1. Neural basis of phonological awareness in beginning readers with familial risk of dyslexia - results from shallow orthography IF: 6,357
    Autorzy:
    Agnieszka Dębska; Magdalena Łuniewska; Katarzyna Chyl; Anna Banaszkiewicz; Agata Żelechowska; Marek Wypych; Artur Marchewka; Kenneth R Pugh; Katarzyna Jednoróg
    Czasopismo:
    Neuroimage (rok: 2016, tom: 132, strony: 406-416), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1016/j.neuroimage.2016.02.063 - link do publikacji
  2. Cognitive subtypes of dyslexia are characterized by distinct patterns of grey matter volume IF: 4,567
    Autorzy:
    Katarzyna Jednoróg, Natalia Gawron, Artur Marchewka, Stefan Heim, Anna Grabowska
    Czasopismo:
    Brain Structure and Function (rok: 2014, tom: 219, strony: 1697-707), Wydawca: Springer
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1007/s00429-013-0595-6 - link do publikacji
  3. How reliable are gray matter disruptions in specific reading disability across multiple countries and languages? insights from a large-scale voxel-based morphometry study. IF: 6,924
    Autorzy:
    Jednoróg K, Marchewka A, Altarelli I, Monzalvo Lopez AK, van Ermingen-Marbach M, Grande M, Grabowska A, Heim S, Ramus F.
    Czasopismo:
    Human Brain Mapping (rok: 2015, tom: 36, strony: 1741-54), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1002/hbm.22734 - link do publikacji