Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Badania nad mechanizmami i kinetyką procesu degradacji termicznej paliwa do turbinowych silników lotniczych

2011/01/D/ST8/06567

Słowa kluczowe:

paliwo do silników turbinowych stabilność termiczna paliwa degradacja termiczna paliwa turbinowy silnik lotniczy

Deskryptory:

  • ST8_1: Technologie lotnicze

Panel:

ST8 - Inżynieria procesów i produkcji: projektowanie wyrobów, projektowanie i sterowanie procesami produkcji, konstrukcje i procesy budowlane, inżynieria materiałowa, systemy energetyczne

Jednostka realizująca:

Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr Jarosław Sarnecki 

Liczba wykonawców projektu: 10

Konkurs: SONATA 1 - ogłoszony 2011-03-15

Przyznana kwota: 995 800 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2011-12-21

Zakończenie projektu: 2015-04-20

Planowany czas trwania projektu: 40 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Zakupiona aparatura

  1. Oprogramowanie LabView do tworzenia aplikacji. Za kwotę 15 000 PLN
  2. Łaźnia piaskowa do 600C z kontrolerem temperatury, pompą powietrza i filtrami. Za kwotę 37 000 PLN
  3. Chłodnica, podgrzewacz. Za kwotę 7 000 PLN
  4. Komputer z wielokanałową kartą pomiarową oraz blokiem połączeniowym. Za kwotę 10 000 PLN
  5. Pompy, zawory. Za kwotę 17 000 PLN
  6. Termopary, przewody stalowe. Za kwotę 17 000 PLN

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (7)
  1. A method for assesing the tendency of aviation fuels to generate thermal degradation products under the influence of high temperatures
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki, Bartosz Gawron
    Czasopismo:
    Journal of KONES Powertrain and Transport (rok: 2017, tom: 24, strony: 377-384), Wydawca: Europejskie Towarzystwo Naukowe Napędów i Środków Transportu KONES w Polsce; Instytut Lotnictwa
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
  2. Hydroperoxides formation in jet fuels coming from different production processes in simulated fuel system of modern aircraft
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki, Bartosz Gawron, Jadwiga Głąb
    Czasopismo:
    Journal of KONBiN (rok: 2017, tom: 43, strony: 8), Wydawca: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/jok-2017-0044 - link do publikacji
  3. Innovative test rig for jet fuels thermal stability testing
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki
    Czasopismo:
    Journal of KONBiN (rok: 2014, tom: 1 (29), strony: 15-22), Wydawca: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/jok-2014-0002 - link do publikacji
  4. Jet fuels diversity
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki
    Czasopismo:
    Journal of KONES Powertrain and Transport (rok: 2014, tom: vol. 21, no.4, strony: 433-438), Wydawca: Institute of Aviation, European Science Society of Powertrain and Transport
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.5604/12314005.1130501 - link do publikacji
  5. Thermal degradation process of semisynthetic fuels for gas turbine engine in marine and other non aeronautical applications
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki, Tomasz Białecki, Bartosz Gawron, Jadwiga Głąb, Jarosław Kamiński, Andrzej Kulczycki, Katarzyna Romanyk
    Czasopismo:
    Polish Maritime Research (rok: 2019, tom: 26 (1/2019), strony: 65-71), Wydawca: Gdansk University of Technology
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/pomr-2019-0008 - link do publikacji
  6. Assesment of the fuel thermal degradation proces on the basis of the deposit content analysis
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki, Bartosz Gawron, Jadwiga Głąb
    Czasopismo:
    Journal of KONBiN (rok: 2017, tom: 44, strony: 223-234), Wydawca: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1515/jok-2017-0069 - link do publikacji
  7. Jet fuels degradation under severe thermal loads
    Autorzy:
    Jarosław Sarnecki
    Czasopismo:
    Journal of KONBiN (rok: 2014, tom: 3 (31), strony: 33-41), Wydawca: Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.2478/jok-2014-0021 - link do publikacji