Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Mobile technology enhanced learning in the Pomeranian schools. Critical questions about the development of XXIst century skills and gender inclusivness in BOYD/ BOYT and OPD model of technology integration.

2015/19/B/HS6/02218

Keywords:

school mobile technology BOYD and OPD model gender XXIst century skills

Descriptors:

  • HS6_11: Teaching and higher education
  • HS6_16: Sociology of culture and social communication (including media studies, journalism, Internet communication)
  • HS6_8: General, comparative and cultural pedagogy

Panel:

HS6 - Human nature and human society: psychology, pedagogy/education studies, sociology

Host institution :

Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych

woj. pomorskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

prof. Lucyna Kopciewicz 

Number of co-investigators in the project: 2

Call: OPUS 10 - announced on 2015-09-15

Amount awarded: 141 600 PLN

Project start date (Y-m-d): 2016-07-04

Project end date (Y-m-d): 2019-07-03

Project duration:: 36 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Project description

Download the project description in a pdf file

Note - project descriptions were prepared by the authors of the applications themselves and placed in the system in an unchanged form.

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (10)
  • Book publications / chapters in book publications (6)
  1. Czy pojawienie się technologii informacyjno-komunikacyjnych w klasie szkolnej oznacza zmianę praktyk nauczania i uczenia się?
    Authors:
    Kopciewicz Lucyna
    Academic press:
    Problemy Wczesnej Edukacji (rok: 2020, tom: 3 (50), strony: 66-85), Wydawca: Unwersytet Gdański
    Status:
    Published
    DOI:
    10.26881/pwe.2020.50.06 - link to the publication
  2. Czy technologie mobilne w klasie szkolnej są inkluzywne w zakresie gender
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz
    Academic press:
    Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN (rok: 2019, tom: 11, strony: 98-112), Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku
    Status:
    Published
    DOI:
    10.15290/PAREZJA.2019.11.07 - link to the publication
  3. Can magic wands conjure up wonders? Mapping teachers' conceptions of gender equality in tablet-mediated classrooms in Poland
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz
    Academic press:
    Gender and Education (rok: 2020, ), Wydawca: Taylor and Francis
    Status:
    Submitted
  4. Bring your own device or organisation provided device classroom: problematising the issue of the digital divide in teaching and learning contexts in Poland
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Academic press:
    International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies (rok: 2019, tom: 2, strony: 51-64), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5604/01.3001.0013.6838 - link to the publication
  5. Do tablets mean educational change? The materiality, hybridity and performativeness of teaching and learning practices in tablet-mediated classroom
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Academic press:
    International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies (rok: 2017, tom: Voll 4, No.2., strony: 15-26), Wydawca: Akademia Pedagogiki Specjalnej
    Status:
    Published
    DOI:
    10.5604/01.3001.0011.5950 - link to the publication
  6. Jak nauczyciele wykorzystują technologie komunikacyjne w pracy szkoły? Cyfrowe projektowanie dydaktyczne i teoria Pierra Rabardela w badaniach dydaktycznego potencjału urządzeń mobilnych
    Authors:
    Kopciewicz Lucyna
    Academic press:
    Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education (rok: 2018, tom: 2 (41), strony: 45492), Wydawca: Uniwersytet Gdański
    Status:
    Published
  7. Technologie własne czy szkolne? Podział cyfrowy i jego skutki w kontekście nauczania i uczenia się wzbogaconego technologicznie
    Authors:
    Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz
    Academic press:
    Forum Oświatowe (rok: 2018, tom: 30, strony: 199-218), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe DSW / University of Lower Silesia Press
    Status:
    Published
  8. Understanding emergent teaching and learning practices: iPad integration in Polish school
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Academic press:
    Education and Information Technologies (rok: 2020, tom: brak, strony: brak), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
    DOI:
    10.1007/s10639-020-10383-1 - link to the publication
  9. Szkolne technolęki. Jak nauczyciele rozumieją rolę i skutki obecności technologii mobilnych w szkolnej przestrzeni
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz
    Academic press:
    Teraźniejszość- Człowiek- Edukacja (rok: 2019, tom: 22, strony: 51-64), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
    Status:
    Published
  10. iPad jako narzędzie edukacyjnej zmiany? Badanie wdrożenia projektu edukacyjnego w Libii i Polsce
    Authors:
    Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz
    Academic press:
    Studia Edukacyjne (rok: 2019, tom: 52, strony: 191-212), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Adama MIckiewicza w Poznaniu
    Status:
    Published
  1. Czy sprawiedliwość cyfrowa jest realizowana przez rzeczy-technologie?
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Book:
    Rzeczy - kultura - edukacja, red. M. Chutorański, A. Makowska (rok: 2019, tom: 1051, strony: 125-140), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
  2. Różnice pokoleniowe, różnice kapitałów kulturowych czy technofobia? Nauczycielki szkół pomorskich w kulturowym starciu z technologiami mobilnymi
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz
    Book:
    Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia, red. M. Nowicka, J. Dziekońska (rok: 2018, tom: brak, strony: 45622), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Published
  3. Wow" and Then What? Tablets in a Conservative Polish School: Mapping Emergent Teaching and Learning Practices in the Classroom
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Book:
    Emergent Practices and Material Conditions in Learning and Teaching with Technologies (rok: 2019, tom: brak, strony: 127-146), Wydawca: Springer
    Status:
    Published
  4. Co zmieniają technologie informacyjno-komunikacyjne w szkołach w krajach arabskich? Kulturowa koncepcja technologii
    Authors:
    Hussein Bougsiaa
    Book:
    Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia, red. M. Nowicka, J. Dziekońska (rok: 2018, tom: brak, strony: 76-89), Wydawca: Wydawnictwo Adam Marszałek
    Status:
    Published
  5. Technologies of concern: parent engagement in the digital school"
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz
    Book:
    Parent Engagement as Power: Selected Writings, red. Maria Mendel (rok: 2019, tom: 1, strony: 219-235), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Wolters Kluwer
    Status:
    Published
  6. nie dotyczy
    Authors:
    Lucyna Kopciewicz, Hussein Bougsiaa
    Book:
    Tablety i smartfony w szkole - uczenie się wspomagane technologiami mobilnymi/ monografia (rok: 2020, tom: 1, strony: 321), Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
    Status:
    Published