Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

The influence of word of mouth on desicion making process

2012/07/D/HS4/01761

Keywords:

word of mouth consumer behaviour desicion making process

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Akademia Leona Koźmińskiego

woj. mazowieckie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Jolanta Tkaczyk 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: SONATA 4 - announced on 2012-09-15

Amount awarded: 146 313 PLN

Project start date (Y-m-d): 2013-06-25

Project end date (Y-m-d): 2016-12-24

Project duration:: 42 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. laptop wraz z oprogramowaniem (3 500 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (11)
  • Book publications / chapters in book publications (2)
  1. Impact of consumer involvement on product recommendations
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk, Magdalena Krzyżanowska
    Academic press:
    International Journal of Management Cases (rok: 2016, tom: 18/1, strony: 27-38), Wydawca: Access Press UK
    Status:
    Published
  2. Komunikacja nieformalna - metaanaliza
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2014, tom: 8, strony: 747-754), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  3. POZIOM ZAANGAŻOWANIA KONSUMENTA W ZAKUP PRODUKTU A SKŁONNOŚĆ DO GENEROWANIA PRZEKAZÓW W KOMUNIKACJI NIEFORMALNEJ
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe UE w Katowicach (rok: 2015, tom: 236, strony: 153-162), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
    Status:
    Published
  4. CONSUMER ATTITUDE TOWARD PAYMENT FOR RECOMMENDATIONS
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk, Magdalena Krzyżanowska
    Academic press:
    International Journal of Management Cases (rok: 2014, tom: 16,2, strony: 46-60), Wydawca: CIRCLE Research Centre
    Status:
    Published
  5. Consumers' Information Source Horizon in a Decision-Making Process – A European Perspective
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    International Journal of Business and Management Invention (rok: 2016, tom: 5 Issue 11, strony: 130-135), Wydawca: Business and Management Invention Publishing House
    Status:
    Published
  6. INFORMAL CHANNELS OF COMMUNICATION USED BY ENTERPRISES
    Authors:
    Grzegorz Mazurek, Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    ACTA SCIENTIARUM POLONORUM. Oeconomia (rok: 2016, tom: 15 (2), strony: 103-112), Wydawca: SGGW
    Status:
    Published
  7. Komunikacja nieformalna online (EWOM) jako narzędzie cyfrowej komunikacji marketingowej – istota, formy, motywacje
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu (rok: 2016, tom: 67/2, strony: 25-38), Wydawca: WSB w Poznaniu
    Status:
    Published
  8. THE IMPORTANCE OF SIMILARITY AND EXPERTISE OF THE INFORMATION SOURCE IN THE WORD-OF-MOUTH COMMUNICATION PROCESS
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    International Conference on Marketing & Business Development (rok: 2016, tom: II/1, strony: 61-71), Wydawca: The Bucharest University of Economic Studies Publishing House
    Status:
    Published
  9. Źródła informacji w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez e-konsumentów – Polska na tle innych państw UE
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Marketing i Rynek (rok: 2015, tom: 8, strony: 757-769), Wydawca: PWE
    Status:
    Published
  10. CONSUMER INVOLVEMENT IN THE PURCHASE OF FOOD PRODUCTS AND THE WILLINGNESS TO GENERATE FEEDBACK THROUGH WORD-OF-MOUTH COMMUNICATION
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Journal of Agribusiness and Rural Development (rok: 2017, tom: 3 (45), strony: 685-692), Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    Status:
    Published
    DOI:
    10.17306/J.JARD.2017.00345 - link to the publication
  11. Consumer Susceptibility to Social Influence and Tendency to Generate a Positive or Negative Message in Word of Mouth Communication
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Academic press:
    Journal of International Conference on Marketing and Business Development (rok: 2015, tom: I, strony: 21-28), Wydawca: Bucharest University of Economic Studies Publishing House
    Status:
    Published
  1. Konsument w Internecie
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk
    Book:
    E-marketing (rok: 2018, tom: red. G. Mazurek, strony: 53-74), Wydawca: Poltext
    Status:
    Published
  2. Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów
    Authors:
    Jolanta Tkaczyk, Marcin Awdziej
    Book:
    Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe (rok: 2017, tom: -, strony: 127-142), Wydawca: PWN
    Status:
    Published