Projects funded by the NCN


Information on the principal investigator and host institution

Information of the project and the call

Keywords

Equipment

Delete all

Identification and analysis of the impact of social and mobile technologies on the shape of the contemporary marketing models

2011/03/B/HS4/04291

Keywords:

mobile technology marketing social media social media marketing mobile marketing mobile applications mobile societies mobile marketing measures measuring social media efficiency

Descriptors:

  • HS4_7: Banking, corporate finance, accounting
  • ST6_5: Cryptography, security, privacy, quantum computing
  • ST6_11: Machine learning, statistical data processing and applications using signal processing (e.g. speech, image, video)

Panel:

HS4 - Individuals, institutions, markets: economics, finance, management, demography, social and economic geography, urban studies

Host institution :

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wydział Zarządzania, Informatyki i Finansów

woj. dolnośląskie

Other projects carried out by the institution 

Principal investigator (from the host institution):

dr Łukasz Łysik 

Number of co-investigators in the project: 3

Call: OPUS 2 - announced on 2011-09-15

Amount awarded: 162 710 PLN

Project start date (Y-m-d): 2012-08-23

Project end date (Y-m-d): 2015-02-22

Project duration:: 30 months (the same as in the proposal)

Project status: Project settled

Equipment purchased [PL]

  1. Notebook (5 000 PLN)
  2. Urządzenie wielofunkcyjne (2 000 PLN)

Information in the final report

  • Publication in academic press/journals (8)
  • Articles in post-conference publications (2)
  • Book publications / chapters in book publications (1)
  1. Aktywność polskich przedsiębiorstw w kanałach mobilnym i społecznym - aspekt marketingowy
    Authors:
    Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2015, ), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
  2. Efekty wykorzystania konwergencji mediów społecznych i mobilnych w marketingu. Studium badawcze
    Authors:
    Beata Butryn, Robert Kutera
    Academic press:
    Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego (rok: 2015, ), Wydawca: Uniwersytet Szczeciński
    Status:
    Published
  3. Rozwiązania komunikacji elektronicznej przedsiębiorstw dla społeczności internetowych - analiza i ocena
    Authors:
    Piotr Machura, Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Academic press:
    Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego We Wrocławiu "Business Informatics" (rok: 2014, tom: 1 (31), strony: 330-339), Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny We Wrocławiu
    Status:
    Published
  4. Social collaboration solutions as a catalyst of consumer trust in service management platforms - a research study
    Authors:
    Piotr Machura, Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Academic press:
    Lecture Notes in Business Information Processing (rok: 2015, ), Wydawca: Springer Verlag
    Status:
    Published
  5. Behavioural and technical factors of influence on purchase behaviour of mobile consumers
    Authors:
    Piotr Machura, Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Academic press:
    ACM Digital Library, proceedings of MindTrek 2014 (rok: 2014, ), Wydawca: ACM Digital Library
    Status:
    Published
  6. Istota i znaczenie społecznościowej komunikacji marketingowej w warunkach gospodarki elektronicznej
    Authors:
    Robert Kutera, Piotr Machura
    Academic press:
    Ekonomiczne problemy usług nr 105. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 763 (rok: 2013, tom: II, strony: 351-362), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  7. Technologie mobilne jako determinanta rozwoju innowacyjnego społeczeństwa informacyjnego
    Authors:
    Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Academic press:
    Ekonomiczne problemy usług nr 105. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 763 (rok: 2013, tom: II, strony: 33-44), Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
    Status:
    Published
  8. Wybrane aspekty pomiaru zaangażowania członków mobilnych społeczności konsumenckich
    Authors:
    Piotr Machura
    Academic press:
    Informatyka@Przyszłości. 30-lecie informatyki na Wydziale Zarządzania UW (rok: 2015, ), Wydawca: Wydział Zarządzania UW
    Status:
    Published
  1. Zero Moment of Truth: a new Marketing Challenge in Mobile Consumer Communities
    Authors:
    Łukasz Łysik, Piotr Machura, Robert Kutera
    Conference:
    European Conference on Social Media (ECSM 2014) (rok: 2014, ), Wydawca: Proceedings of the European Conference on Social Media: ECSM 2014, ISBN: 978-1-910309-30-8
    Data:
    konferencja 10 - 11 Czerwca 2014
    Status:
    Published
  2. Mobile and social technologies in marketing campaigns in Poland – a research study
    Authors:
    Piotr Machura, Łukasz Łysik, Robert Kutera
    Conference:
    eChallenges e-2014 (rok: 2014, ), Wydawca: IEEE
    Data:
    konferencja 29-30 Październik 2014
    Status:
    Published
  1. The Role of Online Communities in Process of Evolution of Modern Marketing Models
    Authors:
    Robert Kutera, Piotr Machura
    Book:
    INFORMATION SYSTEMS IN MANAGEMENT XVII. The Role and Applications of ICT in Digital Economy and e - Business (rok: 2012, tom: XVII, strony: 37-50), Wydawca: WULS Press
    Status:
    Published