Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Przyswajanie polskiego i norweskiego oraz wiedzy o świecie przez dzieci jedno- i wielojęzyczne

2019/34/H/HS6/00615

Słowa kluczowe:

wielojęzyczność czynniki środowiskowe przyswajanie języka wiedza o świecie

Deskryptory:

  • HS6_4: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_1: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski

woj.

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Ewa Maria Haman 

Liczba wykonawców projektu: 31

Konkurs: GRIEG 1 - ogłoszony 2019-06-17

Przyznana kwota: 7 023 331 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-10-01

Zakończenie projektu: 2024-03-31

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (11)
  1. Parental report of vocabulary in three- to six-year-old Polish children: reliable but not valid
    Autorzy:
    Magdalena Łuniewska, Magdalena Krysztofiak, Ewa Haman
    Czasopismo:
    International Journal of Language & Communication Disorders (tom: -, strony: -), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/1460-6984.13101 - link do publikacji
  2. Experience with nature and the concept animal": Cross-cultural investigation of children's biological reasoning
    Autorzy:
    Andrzej Tarłowski, Julia Radzikowska, Jolanta Kilanowska, Mari Sandbakken, Pernille Bonnevie Hansen, Sviatlana Kharkevich, Rasmus Glærum Kleppe, Karolina Krupa-Gawel, Magdalena Krysztofiak, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    Cognition (tom: -, strony: -), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Złożona
  3. The role of attention to the mouth of talking faces for vocabulary skills during toddlerhood: does language familiarity still matter?
    Autorzy:
    Itziar Lozano, Anna Duszyk-Bogorodzka, Ingeborg Sophie Ribu, Zuzanna Laudańska, Magdalena Szmytke, Agnieszka Dynak, Natalia Falkiewicz, Ewelina Fryzowska, Wiktoria Ogonowska, Karolina Krupa Gaweł, Cecilie Rummelhoff, Lisa Laumann, Przemysław Tomalski, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    Child Development (tom: -, strony: -), Wydawca: Wiley
    Status:
    Złożona
  4. Polish LITMUS Cross-Linguistic Lexical Task CLT: reliability, validity and preliminary norms for monolingual 3- to 5- year-olds
    Autorzy:
    Magdalena Łuniewska, Magdalena Krysztofiak, Weronika Białek, Martyna Burdach, Ewa Komorowska, Grzegorz Krajewski, Judyta Pacewicz, Julia Radzikowska, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    First Language (tom: -, strony: -), Wydawca: Sage
    Status:
    Złożona
  5. Better Start to Bilingual Development: Bridging Parental Beliefs and Science Through Early Intervention
    Autorzy:
    Agnieszka Dynak, Katarzyna Bajkowska, Jolanta Kilanowska, Joanna Kolak, Magdalena Krysztofiak, Magdalena Łuniewska, Karolina Muszyńska, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    Journal of Educational Psychology (tom: -, strony: -), Wydawca: APA
    Status:
    Złożona
  6. Searching for words: Picture naming errors and contributing factors in bilingual and monolingual children aged three to seven years
    Autorzy:
    Magdalena Krysztofiak, Magdalena Łuniewska, Katarzyna Chyl, Pernille Hansen, Joanna Kołak, Karolina Muszyńska, Hanne Gram Simonsen, Zofia Wodniecka, Ewa Haman
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (tom: -, strony: -), Wydawca: Tylor & Francis
    Status:
    Złożona
  7. Are parental perceptions of child language skills and language environment reflected in direct bilingual assessment? A study of Polish-Norwegian preschool children
    Autorzy:
    Pernille Hansen*, Magdalena Krysztofiak*, Magdalena Łuniewska*, Martyna Burdach, Katarina Hernæs, Jolanta Kilanowska, Grzegorz Krajewski, Karolina Krupa-Gaweł, Judyta Pacewicz, Mari Sandbakken, Ayla Skorpen, Anna Sara H. Romøren, Ewa Haman, Nina Gram Garmann
    Czasopismo:
    International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (tom: -, strony: -), Wydawca: Tylor & Francis
    Status:
    Złożona
  8. The Development of Semantic Integration in Bilingual Toddlers Measured by N400
    Autorzy:
    Itziar Lozano, Anna Duszyk-Bogorodzka, Ingeborg Sophie Ribu, Agnieszka Kacprzak, Franziska Köder, Przemysław Tomalski, Natalia Falkiewicz, Ewelina Fryzowska, Wiktoria Ogonowska, Grzegorz Krajewski, Cecilie Rummelhoff, Elena Cañamaque, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    Developmental Cognitive Neuroscience (rok: 2024, tom: nie dotyczy, strony: nie dotyczy), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  9. Assessing the Language Development of Bilingual Children with Monolingual Tools and Monolingual Norms. Can We Do It?
    Autorzy:
    Krajewski, Grzegorz; Krysztofiak, Magdalena; Muszyńska, Karolina; White, Michelle; Bajkowska, Katarzyna; Hansen, Pernille; Komorowska, Ewa; Tengesdal, Eirik; Haman, Ewa; Garmann, Nina Gram
    Czasopismo:
    Child Development (tom: -, strony: -), Wydawca: Wiley
    Status:
    Złożona
  10. Polish norms for a set of colored drawings of 168 objects and 146 actions with predictors of naming performance
    Autorzy:
    Agata Wolna, Magdalena Łuniewska, Ewa Haman, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Behavior Research Methods (rok: 2023, tom: 55, strony: 2706–2732), Wydawca: Springer Nature
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    0.3758/s13428-022-01923-3 - link do publikacji
  11. The Development of Semantic Integration in Bilingual Toddlers Measured by N400
    Autorzy:
    Itziar Lozano, Anna Duszyk-Bogorodzka, Ingeborg Sophie Ribu, Agnieszka Kacprzak, Franziska Köder, Przemysław Tomalski, Natalia Falkiewicz, Ewelina Fryzowska, Wiktoria Ogonowska, Grzegorz Krajewski, Cecilie Rummelhoff, Elena Cañamaque, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Czasopismo:
    Developmental Cognitive Neuroscience (rok: 2024, tom: nie dotyczy, strony: nie dotyczy), Wydawca: Elsevier
    Status:
    Przyjęta do publikacji