Projekty finansowane przez NCN


Dane kierownika projektu i jednostki realizującej

Szczegółowe informacje o projekcie i konkursie

Słowa kluczowe

Aparatura

Wyczyść formularz

Przyswajanie polskiego i norweskiego oraz wiedzy o świecie przez dzieci jedno- i wielojęzyczne

2019/34/H/HS6/00615

Słowa kluczowe:

wielojęzyczność czynniki środowiskowe przyswajanie języka wiedza o świecie

Deskryptory:

  • HS6_004: Psychologia rozwoju, rodziny, wychowania i edukacji
  • HS6_001: Psychologia ogólna (w tym: procesów poznawczych, emocji, motywacji, osobowości, różnic indywidualnych), psychologia eksperymentalna, psycholingwistyka

Panel:

HS6 - Człowiek i życie społeczne: psychologia, pedagogika, socjologia

Jednostka realizująca:

Uniwersytet Warszawski

woj. mazowieckie

Inne projekty tej jednostki 

Kierownik projektu (z jednostki realizującej):

dr hab. Ewa Maria Haman 

Liczba wykonawców projektu: 31

Konkurs: GRIEG 1 - ogłoszony 2019-06-17

Przyznana kwota: 6 385 831 PLN

Rozpoczęcie projektu: 2020-10-01

Zakończenie projektu: 2024-03-31

Planowany czas trwania projektu: 42 miesięcy (z wniosku)

Status projektu: Projekt rozliczony

Opis Projektu

Pobierz opis projektu w formacie .pdf

Uwaga - opisy projektów zostały sporządzone przez samych autorów wniosków i w niezmienionej formie umieszczone w systemie.

Dane z raportu końcowego/rocznego

  • Publikacje w czasopismach (4)
  1. Polish norms for a set of colored drawings of 168 objects and 146 actions with predictors of naming performance
    Autorzy:
    Agata Wolna, Magdalena Łuniewska, Ewa Haman, Zofia Wodniecka
    Czasopismo:
    Behavior Research Methods (rok: 2023, tom: 55, strony: 2706–2732), Wydawca: Springer Nature
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    0.3758/s13428-022-01923-3 - link do publikacji
  2. Parental report of vocabulary in three- to six-year-old Polish children: reliable but not valid
    Autorzy:
    Magdalena Łuniewska, Magdalena Krysztofiak, Ewa Haman
    Czasopismo:
    International Journal of Language & Communication Disorders (tom: -, strony: -), Wydawca: Wiley
    Status:
    Opublikowana
    Doi:
    10.1111/1460-6984.13101 - link do publikacji
  3. The Development of Semantic Integration in Bilingual Toddlers Measured by N400
    Autorzy:
    Itziar Lozano, Anna Duszyk-Bogorodzka, Ingeborg Sophie Ribu, Agnieszka Kacprzak, Franziska Köder, Przemysław Tomalski, Natalia Falkiewicz, Ewelina Fryzowska, Wiktoria Ogonowska, Grzegorz Krajewski, Cecilie Rummelhoff, Elena Cañamaque, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Status:
    Przyjęta do publikacji
  4. The Development of Semantic Integration in Bilingual Toddlers Measured by N400
    Autorzy:
    Itziar Lozano, Anna Duszyk-Bogorodzka, Ingeborg Sophie Ribu, Agnieszka Kacprzak, Franziska Köder, Przemysław Tomalski, Natalia Falkiewicz, Ewelina Fryzowska, Wiktoria Ogonowska, Grzegorz Krajewski, Cecilie Rummelhoff, Elena Cañamaque, Nina Gram Garmann, Ewa Haman
    Status:
    Przyjęta do publikacji